دل ترک

اوت 31, 2011 § 7 دیدگاه

از خودم خجالت می کشم. سالها شنیدم و باز گفتم که » یه ترکه…»

امشب می‌شنوم  کوچه لره سو سه پمیشم/ یار گلنده توز اولماسین و از خودم خجالت می‌کشم.

امشب رشید بهبود‌اف عجیب‌ترین ترانه تاریخ را درباره خداحافظی می‌خواند و من از شرم آب می‌شوم. در کمال شگفتی هیچ کدام از ترانه‌های خداحافظی فارسی به دلم‌ نمی‌چسبد. فقط این یکی‌ست. با ابهام غریبش که نمی‌دانی خداحافظی‌ست یا سلام. نمی‌دانی وصل است یا فراق.

هم کوچه را بابت بازگشت یارش آب و جارو می‌کند. هم یارش رفته و چقدر که خاطرش عزیز است.

فارس‌ام و دل‌ام ترک است.

شاید همیشه بوده…

 

تقدیم به آ.

§ 7 پاسخ برای دل ترک

  • Omid Ghiyaei می‌گوید:

    روحم شاد شد این وقت شب…

  • درخت ابدی می‌گوید:

    قشنگ بود.
    «هر کجا هست خدایا به سلامت دارش…»

  • الهام. می‌گوید:

    سلام. ترانه زیباییه.

    از انجا که بنده هم خودم و هم دلم ترک تشریف دارند, به نظرم میاد که این ترانه, ترانه خداحافظی و جدایی نیست ,بلکم ترانه وصال است و سلام …
    تمام کوچه رو آب پاشی کردم
    وقتی که یارم سر میرسه گرد و خاکی نباشه
    یه جوری بیاد و یه جوری بره که هیچ حرف و دعوایی و کدورتی بینمون نباشه
    سماور رو آتیش کردم
    استکان و قندون آماده است (تو استکان قند ریختم)
    یارم رفته تنها موندم
    چه عزیز است وجود یار
    چه شیرین است وجود یار

  • ناشناس می‌گوید:

    بدین امید که حداقل روشنفکران فارس و هنرمندانشان خواسته های حقوق بشری ملیتهای ایرانی را حمایت کنند.(و همه ملیت ها نه فقط ما ترکها را)

  • boss260 می‌گوید:

    نظامی :
    ترکی صفتی وفای ما نیست
    ترکانه سخن سزای ما نیست

  • آنکا بیرد می‌گوید:

    کوچه لارا سو سپمیشم یار گلنده توز اولماسون ترانه جدائی نیست ولی لحن غمگینی دارد
    خواب بزرگ ممنون بابت این پست که گذاشتی

  • a می‌گوید:

    ,وطن من اغول دسه نه غمیم….غمی نخواهم داشت وقتی وطنم منو به عنوان فرزندش قبول کنه…

این چیست؟

شما در حال خواندن دل ترک در خواب بزرگ هستید.

فرا

