معشوقه نسل ما

ژوئن 9, 2010 § 37 دیدگاه

تصویری که ملاحظه می‌‌فرمایید متعلق به خانم فلرتیشیا‌ ست که متاسفانه نام‌خانوادگی‌اش را نمی‌دانیم. نقش او فراتر از دختر پادشاه لی‌لی‌پوت بودن است. او اولین تجربه نسل ما از معنای زنانگی‌ست.غیر از معنای مادری ؛ که این وجه را در اوشین و یک دوجین فیلم و سریال دیگر می‌دیدیم: زنان صبور غمخوار حامی. نه .فلرتیشیا “آن” دیگری داشت.

فلرتیشیا دلبر و جدی و تیز‌هوش و زیبا بود. جثه‌اش اجازه نمی‌داد حامی باشد یا نقش مادرانه به عهده بگیرد. شکل مینیمال معشوقه بود. نام دشوارش را همه بلد بودیم که تلفظ ف حس رهایی دارد و انتهایش یادآور آتش بود.

فلرتیشیا یکی از مهم‌ترین نقش‌دهنده‌های آنیمای پسرانی‌ست که در دهه 60 کودکی‌شان را سپری می‌کردند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید ، رد الگوی چهره و اندام او را در معنای متداول زیبایی نزد پسران آن‌سالها بگیرید.

می‌شود خیال‌پردازتر هم بود. به نوعی روانشناسی نسلی رسید در امور عاشقانه. می‌توانیم به تفاوت ابعاد او و گالیور فکر کنیم ، به آن احساسات ظریف و پیچیده‌ای که حاصل این تفاوت است. نگرانی از آزاردادن ناخواسته و از سویی خودبزرگ‌بینی ملیحی که فلرتیشیا به جبران این تفاوت داشت…..

.

.

باری، خانم فلرتیشیا از آنچه در خاطراتتان می‌بینید به شما نزدیک‌تر است.

§ 37 پاسخ برای معشوقه نسل ما

  • yell می‌گوید:

    man khob ham kheily touleh boodam
    ham kheilly doosesh nadashtam
    vali yadame ke dadasham pooya vaghty galiver midid istade michasbid be tv o engar mikhast tv ro bokhore
    va man yadame hamishe mitarsidam az in hame adamaye kochik
    az on adame bozorg
    az istadane pooya
    o az jighe maman ke migooft»cheshmat daghoon mishe bache»
    o fekr inke pooya cheshmash daghoon mishe 😀

  • پدرام می‌گوید:

    اوه. یاد دوبلورهای اون کارتون و کارتون‌های اونموقع افتادم! نحوه صداگذاری‌هاشون عالی بود، عالی 🙂

  • سندباد می‌گوید:

    حتی دخترام دوسش داشتن
    غیر از معنای آنیمایی برای پسرا … یه چیزی در حد آرزوی پیراهن صورتی چین چینی تورتوری و آستین پف پفی…اون موقع ها هنوز کارتون سیندرلا رو ندیده بودیم آخه
    زیبایی هایی که می تونستن داشته باشن و باید پنهان می کردن توی اون سن و سال کم …

  • پرده پرنگار می‌گوید:

    اوج این پدیده واسه من تینکربل داستان پیترپان بود و هست.
    (تو بنر وبلاگم قابل مشاهده است)زمانی یه مقاله اینگلیسی روانشناسانه خوندم درباره ارتباط آدم بزرگ و دلبر کوچک و بلعکس .خلاصه که همونطئر که گفتی موضوع جدی تر از این حرف هاس

  • انگشتان من می‌گوید:

    یاد شعر یغما گلرویی با صدای یزدانی افتادم..شعر هیس آلبومی به همین نام :کسی نفهمید گالیور عاشق فلرتیشیاست..!

  • A می‌گوید:

    از الفی اتکینز خبری دارید بگویید خواهشن 🙂

  • نیک ناز می‌گوید:

    باید بگم خودِ گالیور یه پسرِ خیلی جذاب بود واسه ما دخترا. من که خودم زیاد بهش فکر می کردم وقتی پنج سالم بود!!

  • مهشاد می‌گوید:

    فکر میکردم که برای نسل شما سفید برفی یک نماد و خاطره باشه تا فلرتیشیا!!
    زمان ما با اینکه این کارتون تکرار شد ولی فکر میکنم نتونست ما رو جذب خودش کنه. ممول برامون جذاب تر بود!!
    البته ممول خیلی کوچیک تر بود!
    وای که چقدر خاطره بازی کیف داره…
    و صد افسوس برای بچه های الان که از دیدن این کارتونها محرومن.

  • نیک ناز می‌گوید:

    به A :
    الفی ادکینز بزرگ شد, ازدواج کرد الان هم با خوبی و خوشی داره با همسرش و 3 قلو هاش پیش پدر پیرش زندگی می کنه. این موثقه به جونه خودم.

  • […] This post was mentioned on Twitter by حسین خورشیدی, hot_blog. hot_blog said: خواب بزرگ: معشوقه نسل ما http://bit.ly/9Rfncd […]

  • شرمین می‌گوید:

    خدا همه ما رو ببخشه . اما تو کودکی پر ماجرای خودم همیشه به تفاوت قد این دو تا فکر می کردم و این که به هر حال عشقشون به ثمر نمی رسه . فکر می کردم که می تونن کنار هم پیر بشن و با رنج ، از دست رفتن عشق رو نظاره کنن یا اینکه بی خیال بشن و با هم خداحافظی کنن ، بعد تر ایده رفتن پیش جادوگر پری دریایی به سرم زد ، نوار قصه های قصه گو رو یادته؟
    اونوقت دیدم اگه در مقابل بزرگ کردن فلرتیشیا ، صداشو بگیرن ، یعنی بلایی که سر پری دریاییه اومد ،نصف جذابیتش دود می شه و می ره هوا و این ایده رو هم بی خیال شدم .بعد فکر کردم احتمالا گالیور پیر شد و تبدیل شد به اون غول بد اخلاق که بچه ها رو تو باغش راه نمی داد و یه روز پسر فلرتیشیا به اون باغ راه پیدا کرد و قلب غوله رو روشن کرد ، بعدم گالیور مرد و اونا تو بهشت به هم رسیدن .
    می بینی ؟ درگیری من با فلرتیشیا و گالیور خیلی طولانی تر از پسرها بود و شاید می شه گفت هنوز هم از دیدن اسمش که بیشتر معنای دلبری می ده ، ناراحت می شم و غمباد می گیرم .

  • کارمند می‌گوید:

    قشنگ گفتي. براي نسل ما هم همينطور- چون گاليور قبل از انقلاب هم پخش مي شد. اما اين اثر «آن» در معيارهاي زيبايي شناختي. من خودم هنوز با مدل زن شش ميليون دلاري – فرح فاوست- خيلي حال مي کنم. جالبه بدوني بيشتر بخاطر اينکه مرد شش ميليون دلاري-لي ميجرز- را خيلي دوست داشتم.

  • محمد سرابی می‌گوید:

    من خیلی دوسش داشتم .
    عکس بلفی و لی لی بیت رو هم داری؟

  • دريا می‌گوید:

    به نظر منم فلرتيشيا براي هر دو جنس جذاب بود، يكي ايده آلش رو تو فلرتيشيا ميديد، يكي هم ايده آلش از جنس مخالفو

  • Helen می‌گوید:

    هووووم به سن من که قد نمی ده! فلرتیشیا رو نمی شناسم و چیز کمی از گالیور یادمه.
    ولی hero زمان ما تسوکه بود، مخصوصا وقتی نشان مخصوص حاکم بزرگ رو از جیبش در می اورد خیلی hero بود.
    نقش تسوکه رو در مدل موی پسرای امروزی می شه جستجو کرد.
    🙂

  • درخت ابدی می‌گوید:

    فلرتیشیا برام مظهر ظرافت زنونه س. هنوزم دوسش دارم. شاید به خاطر همینه که از خانومای ریزنقشِ تودل برو خوشم میاد:)

  • absrd می‌گوید:

    خواب بزرگ جان

    پست هایی یونگی ات را خیلی دوست دارم

    مستدام باشد این تفکرات تنهایی

  • سمیرا می‌گوید:

    می گما جدی جدی شاید خیلی هم بد نشد که از چلچراغ بیرون اومدی (گرچه از قبلش وبلاگت گرم بود) اما به هر حال من اول می رم چک میل می کنم بعد خواب بزرگ رو باز می کنم. گاهی اوقات خواب بزرگ یه آئینه می شه برام که خودمو بچگیو بزرگیمو توش می بینم…. این خاصیت وبلاگت خیلی خوبه خیلی
    به قول یکی از دوستان بالایی «برقرار» باشی 🙂

  • SS می‌گوید:

    زمان ما بیشتر صدای فلرتیشیا بود تا قیافه اش. به همین خاطر زیاد تو ذهنم نبود این موجود. مثل خانم لورا که هیچ وقت ندیدیمش!اون موقعها فکر می کردم چون خیلی موجود مقدسیه نشونش نمی دن!

  • Helia می‌گوید:

    من عاشق لوک خوش شانس بودم…آخه خیلی خوش تیپ بود…بلد بود چی بپوشه بچه ام…هی من حسرت میخورم که چرا نقش یکی از اون دالتون ها رو به من ندادن که یه روز از نزدیک ببینمش و همه ی حرفهایی که ته دلم مونده بهش بزنم…

  • بهروز می‌گوید:

    فقط فلرتیشیا با اون صدای نازش که گاهی اوقات برا گالیور عشوه میومد ما بچه ها رو حالی به حالی میکرد

این چیست؟

شما در حال خواندن معشوقه نسل ما در خواب بزرگ هستید.

فرا

