رابرت، مردی که بلد نیست هندوانه قاچ کند

مه 29, 2010 § 145 دیدگاه

فکر می‌کردم وقتی به 30 سالگی برسم لابد خیلی از کارهای رایج زندگی را دیگر بلدم. اما امروز مهمان داریم و من تنهایم و بلد نیستم هندوانه قاچ کنم. خیلی کارهای دیگر هست که هنوز بلد نیستم. خیلی مطمئن نیستم تا 40 سالگی یادشان بگیرم.

این‌ها 30 تا چیزی‌ست که بلد نیستم هنوز :

1 بلد نیستم هندوانه انتخاب و قاچ کنم.

2   بلد نیستم برنج بخرم.

3  دو سوم کارهای فنی را بلد نیستم. اگر واشر دستشویی خراب باشد ممکن است لوله‌کش بیاورم. یا حتی معمار.

4  بلد نیستم گوشت تکه کنم ( نه مرغ و ماهی، نه گوشت قرمز)

5  میوه را با جان‌کندن پوست می‌گیرم.

6  بلد نیستم “بازی” کنم و در محیط کار سیاست به خرج بدهم.

7  کار با دریل را بلد نیستم ( اسمش را هم مطمئن نیستم درست نوشته باشم)

8  برنج بلد نیستم درست کنم. حتی کته

9 بلد نیستم کار پیدا کنم. نمی‌دانم باید دقیقن چه کار کرد ( ر.ک مورد 6)

10  بلد نیستم اگر چیز مسخره‌ای دیدم جلوی خودم را بگیرم و شوخی نکنم.

11 بلد نیستم وقتی میوه و گوشت‌مان تمام شد بدانم و بروم بخرم.

12  حساب کتاب، پس‌انداز و روز مبادا را بلد نیستم.

13 بلد نیستم داد بزنم یا دعوا کنم.

14  حتی بلد نیستم دعوا را نگاه کنم( اگر جایی دعوا باشد من راهم را کج می‌کنم)

15  بلد نیستم مخ کسی را بزنم ( بطور جنرال می‌گویم،  وگرنه در آن مورد که به ذهن شما رسید در ایام شباب‌ چنان که افتد و دانی یک‌بار فقط از آن کارهایی که خانم صدر گفته بود کردم و متلکم هم این بود : خوزه‌آرکادیو بوئندیا! –سلام مرتضی! سلام مهدی! -از یادآوری این خاطره نمی‌دانم خجالت بکشم یا بخندم)

16  بلد نیستم وقتی دلم برای کسی تنگ شد بهش زنگ بزنم ( آنقدر بهش فکر می‌کنم که گریه‌ام می‌گیرد)

17  بلد نیستم تظاهر کنم از کسی خوشم می‌آید در حالیکه که نمی‌آید.

18  بلد نیستم ذوق‌زدگی‌ام را پنهان کنم از دیدار با کسی که خوشم‌ می‌آید.

19  آداب معاشرت رسمی را بلد نیستم. اگر بخواهم تعارفات رسمی را استفاده کنم بعد یک دقیقه به هجوگفتن می‌افتم ( سایه عالی مفتراق)

20  بلد نیستم ویندوز نصب کنم ( این یکی برای خودم هم عجیب است چون در سایر امور آی‌تی و نرم‌افزار بدک نیستم. این یکی را یاد نگرفتم هیچ‌وقت. نمی‌دانم شاید خوشم می‌آید هر چند ماه یکی از دوستانم بیاید و به این بهانه چایی بخوریم و چند ساعتی گپ بزنیم)

21  بلد نیستم غیورانه سوسک بکشم. انگشت میانی دستم راستم را یک‌بار بخاطر سوسک کشتن شکستم ( دو سال پیش و خجالت کشیدم علتش را بگویم به کسی- فقط نپرسید چطور)

22  بلد نیستم چانه بزنم یا تخفیف بگیرم. ( مثل احمق‌ها می‌پرسم نمی‌شود مثلن فلان قدر؟- طرف هم می‌گوید نه نمی‌شود- من هم پولش را می‌دهم)

23 بلد نیستم دکمه بدوزم، یا کوک بزنم.

24  بلد نیستم چیزی را کادو کنم.

25 بلد نیستم اتو کنم ( همیشه برایم مثل معجزه است چطور می‌شود اتو کشید؟ چون هر جا را که اتو می‌کشی لاجرم در حال چروک کردن تکه‌ دیگریش هستی. به لحاظ تئوری درست درنمی‌آید.)

26  فرق مرکبات را اگر کوچک باشند دقیقن نمی‌فهمم ( یک بار به جای لیمو، نارنگی خریده بودم)

27 بلد نیستم با ماشین‌لباس‌شویی کار کنم.

28  بلد نیستم سشوار بکشم (‌سشوار هم چیزی‌ست مثل اتو، به لحاظ نظری اساسا نباید کار کند، چون وقتی با تغیر جهت باد موها باید بیشتر آشفته شوند – که موهای من می‌شوند- فقط گاهی از این که باد گرم به سرم بخورم خوشم می‌آید وگرنه برای من کاری از دستش برنمی‌آید)

29 بلد نیستم برقصم.

30  بلد نیستم با دستگاه شتاب‌دهنده ذرات کار کنم.

.

…بیشتر از اینها باید باشد اصلش

§ 145 پاسخ برای رابرت، مردی که بلد نیست هندوانه قاچ کند

  • علیرضا می‌گوید:

    سربازی نرفتی؟

  • […] This post was mentioned on Twitter by knil, hot_blog. hot_blog said: خواب بزرگ: رابرت، مردی که بلد نیست هندوانه قاچ کند http://bit.ly/cFmgv9 […]

  • yell می‌گوید:

    to marde bozorgi hasty dooste bozorg

    hameye in karhaye to ro ham man balad nistam,

    vali man hanooz 7 sal vaght daram ke bekham ba etminan begam ke balad nistam,va ino ham bedoon ke to kar hayee ro baladi ke har marde ya zane 30 salei balad nist

    to baladi ba kalamat jadoogari koni

    in arzeshesh az 30 taye bala bishtare

    tavallodet mobarak dooste 30 sale

  • ولی خوب بلدی ملت رو سر کار بذاری .

  • محمد می‌گوید:

    من حدود دو سوم این کارها رو بلدم، ولی باور کن هنوز جایی رو نگرفتم 😀

  • ماندا می‌گوید:

    دوس دارم مث یه پسر خوب توی چشمام نگاه کنی و 3 تا کاری رو که بلدی (حتی دوتا) رو بهم بگی …خب ؟!

  • احسان11 می‌گوید:

    جالبه به غیر از موارد 14و21 منم دقیقا مث توام
    اما من20سالمه
    یعنی تا 10سال دیگه هم همین جوری میمونم؟!

  • فرشته می‌گوید:

    چه باحال…من اگه بخوام اینطوری لیست کنم اصلا هیچ چی یادم نمیاد…کلا شما جالبی…همه پستات یه جورایی با همه متفاوتن…

  • درخت ابدی می‌گوید:

    هیشکی نمی تونه کودک خواب بزرگ رو پیش بینی کنه!

  • غزل می‌گوید:

    منم هیچ کدومشو بلد نبودم ….راستی لوله کردن زبون بلد بودن نمی خواد توانایی ارثیه

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      جدن؟ من 3 و سال ونیم وقت گذاشتم براش 🙂

      • سندباد می‌گوید:

        اوه ه ه ه ه
        ینی شما سه سال و نیم وخ گذاشتید یه توانایی ژنتیک رو بازیابی و استفاده کنید ؟
        ببخشیدا … آدم یاد اون جک پازل درست کردن میفته که روش نوشته بود : بالای سه سال !
        پخ پخ پخ …
        (شوخی بود )

  • Shahab Baradaran Dilmaghani می‌گوید:

    و هنوزم بلد نیستی که بیای تو بلاگر وبلاگ نویسی کنی تا راحت تر با فیلترینگ در وبلاگ نویسی دست و پنجه نرم کنی.
    با بلاگر می تونی با فیلترشکن هم بری و عکس و تمام امکانات رو داشته باشی

  • Helen می‌گوید:

    با مزه بود. شاید یه روز منم کارایی که نمی تونم انجام بدم رو بنویسم. اون مورد عدم توانایی چونه زدن به شدت در مورد من صدق می کنه. دقیقا می گم: اینقدر کافیه دیگه؟! می گه: نه، جا نداره.
    منم بقیه ی پولو می دم!!! خود فروشنده هه می مونه!

  • مریم می‌گوید:

    وای چقدر صداقت،جدی می گم مدتها بود پستی با این صداقت نخونده بودم.منم خیلی کارها بلد نیستم……

  • ندا می‌گوید:

    حالا یه پست بنویسید و از کارهایی که بلدید پرده برداری کنید!:)

  • پرده پرنگار می‌گوید:

    غیر از 13 و 14 من هم هیشکدوم رو بلد نیستم که هیچ ، هیچکدوم رو بلد هم نیستم. البت سوسک هارو می گیرم از بالکنی جایی می ندازم پایین.

    در مورد29 تو پیشونی ییش نویسم نوشته بود که این یه بچه ده دوازده ساله است که دوس داره مثل مایکل جکسن برقصه و همه اهل مجلس بهش در گوشی بخندن . اما حالا با دستکش و کلاه و ژاکت بیلی جین و مون واک و ساید واک .. اگه بخوام، صحنه رو به آتیش می کشم !!!!!

    هرچند بعد از رفتنش دیگه نرقصیدم.
    راستی
    Happy B day big S

  • سه شنبه می‌گوید:

    براي سوت زدن خيلي تلاش كردم ولي ياد نگرفتم .براي شنا كردن خيلي تلاش كردم كمي ياد گرفتم … حالا كه نگاه مي كنم مي بينم در بيشتر كارها متوسط ماندم . نه ياد گرفتم و نه ياد نگرفتم به قول بيهقي كه به خواجه بوسهل زوزني گفت : «در همه كارها ناتمامي»

  • walker می‌گوید:

    1-كروات بلدی ببندی؟
    2-حالا از اين‌كه اين مهارت‌ها رو نداری ناراحتی؟

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      1. کراوات یک زمانی بلد بودم ( 13 سالم بود و داشتم مرد می‌شدم و فکر می‌کردم باید بلد باشم)
      2. از بعضی‌هاش بله

  • مهرنوش محتشمي می‌گوید:

    فکر کنم لیست کارهای من خیلی بلندتر باشد ! واسم جالبه شروع کنم منم یه لیست بنویسم .
    درباره لاست هم مطلبتو خوندم و باهاش موافقم اما نمی تونم احساس رضایت بکنم از آخرش !
    مخصوصا قسمت هابیل و قابیلش بدجوری چرت بود!

  • تهمینه می‌گوید:

    =))))))=))))))
    برای سشوار اول باید موها را خیس کرد بعد برس کشید که با باد حالتش حفظ شود!
    همین یه نکته رو می دونستم گفتم شاید به درد بخوره:)))))

  • منم آرش می‌گوید:

    تشخیص = رابرت عقب مانده ذهنی می باشد :))

  • شیوا یگانه می‌گوید:

    خوب شاید هنوز بشه امیدوار بود که از طریق زنجیره ی فضا زمان،یه لیست از این کارها رو به خودتون توی پونزده سالگی(یعنی به سروش پونزده ساله) یاد بدید.فقط قبلش آقای روحبخش میشه یه عکس از اون ظرف هندونه ای که درست کردید یا اون چیزی رو که کادو کردید رو به من بدید؟خواهش می کنم،آخه می خوام تو ebay بفروشمش!

  • مهماني مخصوص من می‌گوید:

    آخه تو اون سربازي چي يادتون دادن؟! مطمئنم شليك هم نمي توني بكني !

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      در سربازی که سشوار گرفتن و اتو کردن یاد آدم نمی‌دهند. اتفاقن به شکل عجیبی تیراندازی‌ام خوب بود و همه نمره‌اش را گرفتم 🙂

  • طناز می‌گوید:

    من 25 سالمه خیلی از این کارها و خیلی کارهای دیگر رو بلد نیستم و حتما تا 30 سالگی هم یاد نخواهم گرفت و فکر کنم علتش اینه که دوست ندارم یه سری کارها رو یاد بگیرم!البته گاهی هم اجباریه ولی مقاومت می کنه تا آخرین لحظه انگار من درونم !

  • nima.s.k می‌گوید:

    نابلدي هايت را مي ستايم سروش جان. به جز مورد 29!

  • یه سوال: تو چه کار بلدی، آقای رابرت؟!لابد بلدی کلاهتو بندازی توی ظرف فرنی بعد با قاشق درش بیاری!!!!

  • niki می‌گوید:

    این پست واقعا دلداری بزرگی بود .حس اینکه در بعضی چیزها کسانی دیگه هم در این دنیا هستند که مثل من باشندخیلی خوبه.

  • احسان می‌گوید:

    دستگاه شتاب دهنده ذرات نمنه دی؟

  • astrixx می‌گوید:

    به اینا میگن جزئیات زندگی,اونهایی که بلدن به کجا رسیدن؟؟؟

  • manizheh می‌گوید:

    خوب اگر کارهایی که بلد بودید را می گفتید زودتر به نتیجه می رسیدید 😀
    غصه نخور ما هم بعضی هاشو بلد نیستیم 😉

  • فادو می‌گوید:

    ببین به نظر من اتو کردن و لباس شستن و تشخیص میوه‌ها از هم اینقدر مهم نیست که تایپ ده انگشتی مهمه. من شدیدا خیلی دو ست دارم یاد بگیرم مرجع آنلاین خوب سراغ داری؟ می تونی «تیپ» بدی؟ ممنون!

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      من با یک نرم‌افزار ساده در عرض یک هفته یاد گرفتم

      • fadoo می‌گوید:

        dear Soroush,
        could you pleas tell me what its name was
        ?That would be really a great help

        • خواب بزرگ می‌گوید:

          ممم. اسمش خیلی کلی بود: نرم‌افزار آموزش تایپ. ولی مطمئنم بگردید حتمن همان یا بهترش را پیدا می‌کنید. اساسش حفظ کردن جای دکمه‌ها ردیف به ردیف با تمرین بود. البته همراهش من یک چند هفته‌ای تمرین کردم. شبی یکی دو صفحه نوشتم.

  • Aidin می‌گوید:

    1.2.4.7.13.14.16.20.21.26 ro age bekhay yad midam

    3.6.9.10.12.13.15.17 age peyda kardi kesiro bego be manam yad bede.
    21 ro be man gofti 😀
    16 ro ghosse nakhor sali ye bar pish miad 😀

    roye ham rafte ham mohem nis baba.

  • Aidin می‌گوید:

    bebinam ina hamoonas ke dishab migofti bayad yad gereft?
    man nakhoonde boodam ino hanooz.lol

  • anonymous می‌گوید:

    این روزا مردم از این لیستا می نویسن که پز بدن …
    کلن این روزا مردم با همه چیشون پز می دن …
    ولی شما خوبین ، شما از اونا نیستین …

  • iVahid می‌گوید:

    ما تو رو همینجوری که هستی می‌خوایمت. مخصوصا با اون چیزایی که می‌تونی.
    تولدت مبارک رفیق

  • را می‌گوید:

    ولی بلدی با از آب کره بگیری و با حرفهای خیلی بدیهی مردم رو منتر خودت کنی.
    واقعا این یه توانایی فوق العاده است و بهت تبریک می گم از اون 30 تا خیلی مهم تر

  • سارا (صدگل) می‌گوید:

    وااااای خدای من ! اونوخ شما مجردی ؟ ببخشید ولی واقعا به آینده ات امیدی نیس فک کنم 🙂

    چیزای جالبی بود. مثلا در مورد شماره 17و 18 منم به طرز فجیعی نمی تونم تظاهر کنم و رفتارم واقعا تابلوس.

    اما در کل خوبی لیستت این بود تکراری نبود . از اینکه کلیشه ای نبود … راضی ام ازت :d

  • مهشاد می‌گوید:

    فک کنم فقط بلدی ما چلچراغی های 8 ساله رو بی سروش روحبخش کنی!!!

  • boogiwoogi می‌گوید:

    خوب منم بلد نیستم. پس فکر کنم شما هم تا 38 سالگی یاد نگیری 🙂

  • ZAG می‌گوید:

    لینک این پست از طرف یه دوست به من رسید و عذرخواهی می کنم که از راه نرسیده براش ریپلای دادم
    فقط خواستم بگم منم به سن شما رسیدم و با لیست شما اشتراکاتی دارم ولی تو بیشتر موارد عاشق » نا توانی ها » ی خودم هستم و عقیده دارم همونقدر که رسیدن به چیزی عرضه می خواد همونقدرم نرسیدن به چیزی احتیاج به عرضه داره. فکر می کنم منظور خودم رو رسوندم و اگر اینطور نبوده خیلی خوشحال می شم که در موردش با هم صحبت کنیم

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      … فکر میکنم باید کمی توضیح دهید

      • ZAG می‌گوید:

        6 بلد نیستم “بازی” کنم و در محیط کار سیاست به خرج بدهم. اما بلدم که کارم رو درست انجام بدم و صداقت رو مبنای سیاستم قرار بدم . بلدم که اشتباهاتم رو گردن بگیرم و حلش کنم و گردن دیگران نندازم و در برم ( شاید خیلی ها بگن همینه که همون دیگران میرن بالا و تو میمونی اما واقعاً برام مهم نیست!)

        10 بلد نیستم اگر چیز مسخره‌ای دیدم جلوی خودم را بگیرم و شوخی نکنم. اما بلدم که سختی های زندگی رو شوخی بگیرم و نذارم که عذابم بدن. بلدم که مشکلاتم رو یه » چیز مسخره خنده دار » ببینم هر چند که نتونم از پسش بربیام ( به همین خاطر که بعضاً بهم میگن الکی خوش )

        12 حساب کتاب، پس‌انداز و روز مبادا را بلد نیستم. اما با پول کمی که دارم سعی می کنم بهترین زندگی رو داشته باشم و لذت ببرم.

        13 بلد نیستم داد بزنم یا دعوا کنم. اما سعی می کنم با احترام حرفم رو بزنم.

        14 حتی بلد نیستم دعوا را نگاه کنم. چون نمیدونم اصلاً برای چی باید دعوا رو شروع کرد با ادامه داد. بنابراین ایده ای هم برای پایانش ندارم.

        15 بلد نیستم مخ کسی را بزنم. اما بلدم حرفی رو بزنم که » چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند » و معتقدم که این با ارزشتر از مخ زدنه!

        16 بلد نیستم وقتی دلم برای کسی تنگ شد بهش زنگ بزنم. اما اگر امکانش باشه sms,email می زنم. اگرم نباشه هر وقت تونستم بهش زنگ بزنم بهش میگم که چرا این همه مدت زنگ نزدم !

        17 بلد نیستم تظاهر کنم از کسی خوشم می‌آید در حالیکه که نمی‌آید. چون این تنها کار درستیه که باید انجام بدم !

        18 بلد نیستم ذوق‌زدگی‌ام را پنهان کنم از دیدار با کسی که خوشم‌ می‌آید. چون کودک درون من حق حیات داره !

        19 آداب معاشرت رسمی را بلد نیستم. اگر بخواهم تعارفات رسمی را استفاده کنم بعد یک دقیقه به هجوگفتن می‌افتم. اما با زبون خودم خالصانه و صمیمانه حرفم رو می زنم. اگر کسی مشکلی داره بهتره بره خودشو اصلاح کنه !!! من اینجوری ام همونجور که اون اونجوریه و من همونجوری قبولش کردم.

        22 بلد نیستم چانه بزنم یا تخفیف بگیرم. اما اگه ببینم داره می کنه تو پاچم یا خرید نمی کنم یا از کسی که بلده می خوام که برام خرید کنه !

        خیلی خوشحالم که میبینم به تک تک ریپلایهات جواب میدی! خیلیها ( واقعاً خیلیها) این کارو به روش تو انجام نمی دن !!
        موفق و پایدار باشی (;

  • سامان می‌گوید:

    من 33 سالمه و خیلی از این‌ها رو بلد نیستم.

    برنج بلدم بپزم البته و سوسک رو هم با تکه کاغذی چیزی می‌گیرم و پرت می‌کنم بیرون خونه و ویندوز نصب کردم هم تخصصمه و همه دوستان و آشنایان وقتی ویندوزشون خرابه اولین شماره‌ای که یادشون میاد منم…

    ولی بلد نیستم به کسی که دلم تنگ شده زنگ بزنم و تعارف کنم و خیار قاچ کنم و واشر عوض کنم و کار پیدا کنم و گوشت خورد کنم و درل کنم و جلوی دوربین عکاسی ژست بگیرم از همه بدتر اصلن و ابدن بلد نیستم برقصم. رقص بدترین بلدنیستم زندگی‌مه.

    رقص تمام مهمونی‌ها و دورهمی‌ها و تورهای اتوبوسی و جمع‌های دیگه رو برام زهر مار می‌کنه. همیشه از اول مهمونی استرس دارم که کی بالاخره یکی گیر می‌ده که الا و بلا باید برقصی و بعد از ده دقیقه اصرار و انکار مجبور بشم برم وسط و شلنگ تخته بتدازم و سی ثانیه بعد طرف پشیمون بشه و بگه خب اگه نمی‌خوای برقصی هم حالا اشکالی نداره… این که یه روز ممکنه داماد بشم و مجبورم تمام روز وسط مجلس باشم و برقصم بدترین کابوس زندگیمه.

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      شب دامادی برخلاف تصور تنها کسی هستی که نمی‌بینندت. همه حواسشان به همدیگر است. باور کن 🙂

    • سامان می‌گوید:

      راستی کسی درباره رقص می‌تونه راهنمایی کنه؟ تو 33 سالگی فکر نکنم بشه دیگه کلاس رقص ایرانی رفت و دوستام هم چند باری تلاش کردن ولی کاملن بی‌هوده بوده.

  • نیروانا می‌گوید:

    بسیار عالی بود، بیشتر آقایون این کارها رو بلد نیستن ولی جرات اعتراف ندارند. شجاعت شما قابل تحسینه 😉

  • مرزیه می‌گوید:

    نوشته دلگرم کننده ای بود اونم تو یه روزی که مث یه تیکه گوشت افتاده بودم یه گوشه و فقط از زور گشنگی تنه ام رو جابجا میکردم

  • فرید می‌گوید:

    سلام من هم 30 ساله هستم و بجز بند 6-15-19-30 بقیه را بلدم اما اتفاق مهمی بران نیافتاده پس زیاد خودتو ناراحت نکن

  • Q-Mark می‌گوید:

    خیلی چسبید این پستت! منم به سرم زد بشینم بنویسم چیزایی که بلد نیستم رو! هرچند خیلی بیشتر از 30تاست! خیلی خیلی بیشتر! داشتم فکر می کردم چه عجیبه که گاهی آدما تو بعضی چیزا اینقدر شبیه هم هستن! آخه منم خیلی از اینایی که گفتی رو بلد نیستم! البته من فکر می کردم دلیلشو می دونم… دست کم دلیل خیلیاشو. اما نمی دونم در مورد تو هم صدق بکنه یا نه. به این فکر افتادم که شاید درمورد خودمم دارم اشتباه می کنم!!
    (ببخشید چایی نخورده دخترخاله شدم، به جای «شما» گفتم «تو»! این طوری بیشتر دوس دارم خب! )

  • دختر خنزر پنزري می‌گوید:

    اگه براتون مهم بودن حتما ياد مي گرفتيدشون. پس براتون يه چيزهاي ديگه مهم بودند . فكر مي كنم اين ها رو ليست كرديد كه به خودتون بگيد خوشحاليد و مفتخر كه در سي سالكي هنوز به صرافت اين چيزه ها نيافتاديد 🙂

  • دختر خنزر پنزري می‌گوید:

    «شونصد سال» بعد از هشت سالگي ام به اين كارتون فكر مي كردم. مرسي كه اسم شخصيت كارتون گذاشتيد و يك نشونه اي رو زنده كرديد

  • […] به تعویق می افتاد تا حدودا یک ساعت پیش، یک ساعت پیش به لینکی برخوردم از سروش روحبخش درباره بلد نبودن هایش، پس از […]

  • بی اسم می‌گوید:

    بلد نبودن هایت باعث راه اندازی خانه مجازی من شد، بسیارها ممنونم که کارهایی را بلد نبودی و قلمی شیرین برای بیانشان داشتی و مطلبی نوشتی و تکانی به من دادی
    راستی شما شروع کردن بلدی؟

  • coldyears می‌گوید:

    رسما حال دادی بچه!

  • چپ‌كوك می‌گوید:

    پست باحالي بود. احساس كردم مي‌شه يه بازي وبلاگي بشه. اينطوري بهتر همديگر رو درك مي‌كنيم.

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      راستش دوست دارم لیست همه را بدانم. ولی از راه اندازی بازی وبلاگی به دلایلی می‌ترسم. شما راه بنداز

  • الي می‌گوید:

    خسته نباشيD:

  • آزاده می‌گوید:

    بلد بودن خیلی هاش اصلا لازم نیست، مایه دردسر هم هست 🙂

  • شرمین نادری می‌گوید:

    بلدی همه را جلوی صفحه مجازی منتر خودن کنی ، تقریبا همه رو ، بلدی به دوستات اعتماد به نفس بدی ، بلدی غم ها و شادی هات رو تقسیم کنی ، بلدی یه لحظه بد رو با یه جک بی دلیل به یه لحظه خوب تبدیل کنی ، بلدی چایی درست کنی ، بلدی تو آشپزخونه کنار کارتون و روزنامه و قابلمه و یخچال زپرتی درباره جهان اجنه حرف بزنی ، بلدی توی خواب روحت رو از تنن جدا کنی و صبحش بقیه رو از ترس بکشی ، آخ بلدی بترسونی ، بلدی بدترین سریال جهان رو جوری تبلیغ کنی که همه فکر کنن دارن می رن بربادرفته قرن رو ببینن ، بلدی زیر زیرکی وسط جلسه بخندی و همه رو به خنده بندازی ، بلدی غم انگیز ترین خداحافظی جهان رو بنویسی و من رو حرص بدی ، آره بلدی حرص بدی ، بلدی بازی کنی ، بازی با کلمه ، بازی با حروف ، بازی با قصه ها ، رویاها و پیش داوری ها …برادر جان تو بلدی تاثیر بذاری ، کافیته ، این همه آدم رو بذار برن سر کارشون .

  • فروغ پژمان می‌گوید:

    واقعن که شرمین جان
    اصلن ازت انتظار نداشتم.بهترین سریال دنیا رو می گی بدترین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    وای وای حرفت خیلی بد بود،خیلی:دی

    راستی سلام سروش

  • سندباد می‌گوید:

    سلام
    تولدتون مبارک
    قبل از این پست خیلی دوس داشتم بگم : خوب بلدید درمورد چیزای کوچک و مهم زندگی و روزمرگی و احساسات درونی که آدم نمی دونه چجوری بیانشون کنه بنویسید و معمولاً بشه یکی از قشنگ ترین پست هایی که در طول روز خوندیم … و تازه سیوش هم بکنیم که بعدها هم خوندنش آدمو به فکر بندازه
    *تازه ، منم بلدم مث فوضولا کامنتای دیگرانو بخونم و جواب بنویسم در جواب اون کامنتا
    توانایی فوق العاده ایه !
    شاد و پیروز باشید

  • سندباد می‌گوید:

    سلام
    تولدتون مبارک
    قبل از این پست خیلی دوس داشتم بگم : خوب بلدید درمورد چیزای کوچک و مهم زندگی و روزمرگی و احساسات درونی که آدم نمی دونه چجوری بیانشون کنه بنویسید و معمولاً بشه یکی از قشنگ ترین پست هایی که در طول روز خوندیم … و تازه سیوش هم بکنیم که بعدها هم خوندنش آدمو به فکر بندازه
    *تازه ، منم بلدم مث فوضولا کامنتای دیگرانو بخونم و جواب بنویسم در جواب اون کامنتا
    توانایی فوق العاده ایه !

  • srsh می‌گوید:

    عوضش یکی از کامل ترین تحلیل ها رو اینجا تو می نویسی

    ولی در بعضی موارد می خواستم بگم : یعنی تا این حد؟

    کامنتها رو نخوندم ببینم کامنتم تکراریه یا نه

  • mosi2010 می‌گوید:

    بسیار جالب بود نوشته تان
    اساسا من طرفدار هنر عجیب هستم!
    البته که نوشتن هم از اخص هنرهاست
    من بیشتر کارهایی رو که گفته بودی رو بلدم البته به جز بخش سیاست بازی و زبان بازی که متاسفانه کاملا اوت هستم!
    من فکر میکنم تو زندگیت مشکل نداشتی یعنی اینطور ازت برمیاد که تو ناز و نعمت بزرگ شدی
    D:
    ولی شایدم هم برعکسه خیلی مشکلات داشتی که اینارو یاد نگرفتی!

  • asiyeh می‌گوید:

    اوهههههههههه
    شما چه ادم بی عرضه ای هستید !
    البته منم همین جوریم با این تفاوت که من 19 ساله امه
    اصولا همه وبلاگ نویسا به نظرم بی عرضه ان

  • ویرگول می‌گوید:

    وقتی یه نفر که همه کاراتو می کرده دمشو می ذاره رو کولش و می ره، تازه می فهمی یه عالمه کار هست که فقط اون از عهده شون بر می اومد و چقدر بی عرضه ای! من از این قاعده جدا نیستم!

  • romea می‌گوید:

    سلام
    یه چیزی بگم به اطلاعاتت اضافه شه.تمام اینها عادیه چون تو یه مردی و مردها هیچ کدوم این کارها رو بلد نیستند مگر اینکه یه زن باهوش ( حالا به هر عنوان ) کنارشون باشه. حتی در مورد کارهای فنی یا ساده تر بگم کارهای مردونه.
    گاهی اوقات فکر می کنم خدا وقتی دید آدم توی بهشت فقط می خوره و می خوابه حوا رو خلق کرد. گرچه وجود خانم ها هم نتونست مرد ها رو از مرحله ی جوانه زدن بیرون بکشه( به نظر من مردها در مرحله ی جوانه زدن زندگیشون باقی ماندن و خیلی خیلی به ندرت و البته زیر سایه خانم ها به مرحله ی ثمره دادن میرسید) و فقط از مرحله بذر گونه گذر کردن.ولی باز گهگداری خبری شنیده می شه که مردی توانست به تنهایی دکمه ی لباسش را بدوزد.
    البته جای امید همیشه باقیه.

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      خانم میلانی؟‌ تهمینه میلانی؟ شما اینجا رو می‌خونین؟!

      • romea می‌گوید:

        البته که من میلانی نیستم، در ضمن یکی از دوستان شما رو لینک کرده بود واسه همین کنجکاو شدم بدونم چطور سایتی دارید.

  • مکین می‌گوید:

    تبریکات زیاد و البته با معذرت، دیر

  • محسن می‌گوید:

    من همه اون کارا را بلدم … کاری ندارند… من فقط بلد نیستم روی دستشویی فرنگی بشینم .. تلاش زیادی کردم اما نشد

  • ehsan می‌گوید:

    جالب بود
    منم حدود 10 قلم از این کارهایی که تو بلد نیستی رو بلد نیستم هنوز
    البته من 23 سالمه
    تا 30 سالگی 7 سال وقت دارم
    باید سعی کنم یاد بگیرم : دی

  • نیما می‌گوید:

    جالبه
    توجه که می کنم می بینم من هم بلد نیستم خیلی از اینها رو
    راستی من چی بلدم :دی

  • ليلي می‌گوید:

    مردها اگر كاري رو بلد هم باشن ترجيح ميدن كه بگن بلد نيستم

  • negar می‌گوید:

    خوب بهتر نبود لیست کارهایی رو که بلدین انجام بدید مینوشتین؟خوب،شاید بهتر نبود.

  • […] قارچ, هندوانه یک رابطه احساسی عاطفی پیدا کردم با مطلب رابرت مردی که هنوز بلد نیست هندوانه قارچ کند و شدیداً همذات پنداری کردم با نویسنده مطلب فوق الذکر. […]

  • حمیدرضا می‌گوید:

    من هم بعضی (بعضی یعنی واقعاً بعضی شایدم کمی بیشتر) از این کارها رو بلد نیستم و همسن شمام، اما خوب دلیل این که بلد نیستمشون توی بیشتر موارد یا عصاقورت دادگی بوده که اصلاً اجازه نداده تلاش کنم یادشون بگیرم، یا خجالتی بودن بیش از حد برای پرسیدن یا حتی نگاه کردن روش انجامشون توسط آدمهای دیگه و خوب در موارد معدودی بی‌عرضگی! فکر می‌کنم البته.

  • نادر می‌گوید:

    سروش جان
    من فقط ميتوانم ويندوز رو نصب كنم ولي توي تمام اون كارهايي كه نميتواني با با اشتراك داريم

  • محمود می‌گوید:

    من با این متن یه جورایی احساس قرابت میکنم. هر موقع قضیه به سلام و تعارف میرسه گند میزنم، یکبار یکی داشت احوال برادرام رو میپرسید من هی میگفتم «بهمچنین، بهمچنین!»
    کلا هم یکبار توی زندگیم به یک نفر تیکه انداختم، انقدر افتضاح بود مجبور شدم وایسم براش توضیح بدم. کلا از اون به بعد فهمیدم که اینکاره نیستم.
    حدس میزنم شما سخنرانی هم نمیتونی بکنی و اینو ننوشتی. من موقع سخنرانی به طور آشکار میلرزم، اصلا خودم هم نمیفهمم چرا. ولی نترس، خدا قول داده که دنیا مال مستضعفهاست!

  • sanaz می‌گوید:

    hame chiz ra hamegan darand
    doste man az in ke chizi ro balad nisti hichvaght narahat nabash chon hamishe forsat baraye yad gereftan hast faghat kafiye hemat koni
    va az chizaii ke baladi dorost estefade koni
    movafagh bashi

  • sayna می‌گوید:

    خوب منم خیلی از این کارارو بلد نیستم.البته من 38 سالمه.

  • maziar می‌گوید:

    ای کاش چیزا هایی را که بلد بودی میگفتی
    اینطوری امیدوار کننده تر بودی 😉

  • دريا می‌گوید:

    منفجر شدم از خنده!

  • samaneh می‌گوید:

    تنها کاری که تو لیستتون خوب بلدم رقصیدنه. می خواید بهتون یاد بدم 🙂

  • paosha می‌گوید:

    khosh behalet be nazare man harchi kamtar adama bedonan moshkelateshonam kamtare

  • علیه می‌گوید:

    سلام
    اول بگم: آن کس که نداند و بداند که نداند لنگ لنگان خرک خویش به مقصد برساند!

    من میتونم تو چند تا مورد کمکتون کنم!
    مثلا اتو زدن! از میز اتو استفاده کنین. تو پیرهن :اولین مرحله قسمتی که دکمه ها بهش وصله رو اتو کنین بعد قسمت پشت لباس و بعد جایی که دکمه ها بهش وصله. مواظب باشین در حین اتو کردن تکه های دیگه زیر دستتون مچاله نشه. کار راحتیه. قسمت بعد آستین هاست مثل یه ورقه کاغذ پهنش کنین رو میز اتو و مقتدرانه اتوش کنین! برای شروع اگر یه خطم رو آستین بود اشکال نداره! و بعد یقه که راحته

    اگر دوست داشتین موارد دیگه رو هم یادتون میدم

  • […] بدون هیچ دلیل خاصی از کدو و بادمجان بدم می‌آید، خیلی‌ کارها هست که هنوز بلد نیستم انجام بدهم. برای بعضی‌ها نچسب و […]

  • سام می‌گوید:

    به جان خودم، فکر میکردم میمیرم و عمراً کسی رو نبینم که مثل خودم بی مصرف باشه.
    ایول!
    تقریباً عین همیم. اما من میدونم چرا اینجوری هستم، این بابای من همه کار بلد بود، اما از بچگی نزاشت من دست به سیاه و سفید بزنم، ببین چیه که لامپ خونمون رو هم برادر خانمم میومد عوض میکرد.

  • سامان می‌گوید:

    وااااااااااای! فوق العاده بود 🙂 منم الان 30 سالمه و دقیقا همینجوریم که گفتی 🙂

  • ساناز می‌گوید:

    من دقیقا در یک روز با شما به دنیا آمده ام. شاید برای همین نوشته هایتان را دوست دارم. بنویسید

  • […] رابرت مردی که بلد نیست هندوانه قاچ کند. […]

این چیست؟

شما در حال خواندن رابرت، مردی که بلد نیست هندوانه قاچ کند در خواب بزرگ هستید.

فرا

