سئوال تاریخی

مه 15, 2010 § 17 دیدگاه

ببینم آيا من تنها تنها کسی هستم که هر بار از دیدن قیافه «بابا مترویی» کهیر می‌زنم؟  از اجرای ضعیف و کودکانه‌اش، فرم اشتباه دستش و بدتر از همه کاراکترسازی مبتذلش که فقط رنگ لباسش با بابا برقی و یک دو جین بابای دیگر فرق می‌کند. کی گفته گاز و برق و مترو و فاضلاب حتمن باید بابا داشته باشند؟ و  چه اصراری‌ست وقتی دارند،‌حتمن کاریکاتوری از جناب اینانلو باشند؟

یک روانکاو اجتماعی بیایید بگوید که  این شیفتگی ما به سبیل‌های سفید تابیده و غبغب مردان پا به سن گذاشته از کجا می‌آید؟ از پدرمان؟ مادرمان؟ وطنمان؟ یا مهشید؟…

§ 17 پاسخ برای سئوال تاریخی

  • […] This post was mentioned on Twitter by hot_blog. hot_blog said: خواب بزرگ: سئوال تاریخی http://bit.ly/deW5Eb […]

  • اسکیرمجر می‌گوید:

    ببین اینا اصلا مشکل تاریخی نیست! این ریشه در بچه انگاری

    همشهریان مهترم توسط دولت یا شهرداری یا حالا هر گورستونی ! داره.

    مثل وقتی بچه ای هر کی رو می بینی می گی عمو … خاله.. و

    از این خزعبلات. اینام فکر می کنن همه بچه ن
    اینجوریاست دیگه!

    تازها این زن ستیزی رو نشون می ده! چرا ننه برقی نداریم؟

    تنها ننه ای که من می شناسم ننه سرما بود که می زد همه چیزو داغون می کرد! واالله

    • اسکیرمجر می‌گوید:

      الان که دارم فکر می کنم حق با اوناست! چرا؟ خب معلومه

      اینا که نمی تونن یه خانوم سک…متشخص!رو ور دارن بذارن

      بگه کمتر برق مصرف کن! زنم که می ذارن اول یه پیرشو می

      ذارن بعد می ذارنش وسط زمستون تا پوشیده ترین لباسشو

      بپوشه. چه توقعاتی داری ها!

  • tohid sharifi می‌گوید:

    به نظر من ریشه اش تو یه تقلید کودکانه از فرهنگ غرب اونجا هم برای بعضی چیزا یه گای درست می کنن درست مثل اون کاراکتر که نیروگاه هسته ای رو تو فیلم سیمپسون ها تبلیغ می کنه . ولی چون تو فارسی نمی شده بگن یارو برقی ، بومی سازیش کردن و چی دمدستی تر از بابا در مورد سبیل هم یه نگاه به عکس های سی چل سال قبل بی نتیجه نیست

  • فرزاد.خ می‌گوید:

    جدی! بابا مترویی هم داریم!!! الحمدالله که مسئولان تو درست کردن سوژه برا طنز نویسا به هیچ وجه کم نمی ذارن.

    • اسکیرمجر می‌گوید:

      اینا همش نیست ! لطف بزرگی که در حق جماعت طنز نویس کردن وجود گهربار خودشونه! (رحیم مش… کجایی!)

  • A می‌گوید:

    ای مهشیـــــد .
    .
    .
    .
    خیلی خوب آمدی این خط آخری را انگار بهم تیتاب داده باشند . حال کردم . مرسی

  • بنفشه می‌گوید:

    ما که تا حالا این بابایی را که می گویی ندیده ایم. اگه بری سر کار دوباره، دیگه نمی شینی پای تلویزیون تبلیغ های هشت من نه شاهی ببنی حرص بخوری!

    • خواب بزرگ می‌گوید:

      نه این یارو تو مترو رو در و دیواره

      • اسکیرمجر می‌گوید:

        سگ که نه ولی فکر نکنم اون سروش روحبخش چند ماه پیش که من می شناختم و سردبیرخوبی بود هم وقت می کرد تلویزیون ببینه.( چن سرگرم سرال بود!)

        ولی جدا الان چلچرغ یه نصف چراغاش سوختن. دوست داشتی یه سری لامپ کم مصرف پرنور مثل خودت ببر اونج

      • اسکیرمجر می‌گوید:

        سگ که نه ولی فکر نکنم اون سروش روحبخش چند ماه پیش که من می شناختم و سردبیرخوبی بود هم وقت می کرد تلویزیون ببینه.( چن سرگرم سریال بود!)

        ولی جدا الان چلچرغ یه نصف چراغاش سوختن. دوست داشتی یه سری لامپ کم مصرف پرنور مثل خودت ببر اونج

  • asiyeh می‌گوید:

    az key ta hala baba metroii ham dashte shodim ?

  • مهمانی خصوصی من می‌گوید:

    خب اگه آقای روانکاو خودش هم سبیل و غبغب داشت و از بابا مترویی خوشش میومد چی؟

  • درخت ابدی می‌گوید:

    سوال خوبیه. باز جای شکرش باقیه که یارو ریشش رو زده.
    ننه آل هم داریم، هرچند دوره ش دیگه گذشته.

این چیست؟

شما در حال خواندن سئوال تاریخی در خواب بزرگ هستید.

فرا

