من ببر نیستم، پیچیده به بالای خود میمونم

آوریل 12, 2010 § 6 دیدگاه

1. این دفتر پاره که می‌بینید یک دفتر خاطرات خرچنگ قورباغه است که گاهی خودم برای خواندنش به دردسر می‌افتم. روی جلدش عکس یک پرنده است که دارد یک سجاده را با خودش می‌کشد ( که هیچ وقت از مفهومش سر درنیاوردم) و آرم وزارت بازرگانی  که نشان می‌دهد از این دفتر ارزان‌هایی بود که یک زمانی مدارس می‌دادند. این دفتر کتاب مقدس من است.

2. اول درباره تاریخ نوشته‌های این خاطرات بگویم که خیلی مهم است. 14 اردی‌بهشت و 11 اسفند سال 77  ابتدا و انتهای تاریخی این دفترند. یعنی فاصله پشت کنکورم تا قبول شدنم در دانشگاه. سالی که چیزهایی کشف کردم که هنوز بعد 12 سال توشه زندگیم‌اند. سالی که مهمترین دوستی‌ام شکل گرفت. سالی که متولد شدم.

3.تعریف کردن قصه این که سال 77 دقیقن چه کرد با من (ما) ؟مری عزیز کیست و چرا هم می‌تواند من را دوست داشته باشد هم درخت را؟دریاچه کدام نقطه دنیاست؟ و کوزه بودن یعنی چی؟ خودش رمان مفصلی‌ست که آرزوی نوشتنش یکی از انگیزه‌های زندگی‌ام شده. اینقدر بگویم اگر درکی از بهشت دارم، اگر همذات‌پنداری می‌توانم بکنم با آدم که بعد هبوطش 40 سال گریست بخاطر تجربه سال 77 است…

4.حالا داریم وارد قسمتی از ماجرا می‌شویم که برای خیلی‌ها خرافات محسوب می‌شود. این که سال 77 سال ببر بود. این که حال و احوال قمر و عقرب می‌تواند یکی از عوامل موثر بر زندگی ما باشد. این که حالا بعد 12 سال یک‌ دور تمام شده و ما میمون‌های سرگشته احتمالن سال غیر عادی را از سر خواهند گذراند. خب ، آن عقب‌ها دارم چند سال میمونی دیگر را می‌بینم که دارند با سر تایید می‌کنند سال عجیبی را شروع کرده‌اند.

5. یک متولد سال میمون در عالم هست که باید بابت او هم که شده این بند را اضافه کنم. غیر عادی معنی‌اش “خوب” نیست. غیر عادی یعنی غیرعادی.  خصوصن در طالع میمون‌ها در ببر آمده تغیرات شغلی و مکانی‌شان زیاد می‌شود. یعنی هم می‌توانید از یک شغل مهم به فلاکت بیفتید و دربه‌در شوید. هم کلی ترقی کنید و سفرهای دلخواه پشت سر بگذارید. آخر امسال یکی‌مان قانع می‌شویم که از دست از عقیده‌مان برداریم. این خط و این نشان.

6. دفتر پاره را ورق می‌زنم و تیتر نوشته‌ها را می‌خوانم.  می‌پرسم از خودم ممکن است این یک کامینگ‌سون برای نوشته‌های 89 باشد؟:

دوستانه، رویا:دیو/ سیذارتا/شب ابرآگاهی: زمان اقتدار و مکان اقتدار/ رویا: و فعلن از شرش خلاص شدیم/ صیاد انرژی/ ستاره قطبی که آن بالاست و آتشی که درون ماست/ در مخفی/ پیر بی‌رحم مست/…که یکریز حرف می‌زد/ آنچه می‌ماند/ و فرصتی که باقی‌ست….

 

§ 6 پاسخ برای من ببر نیستم، پیچیده به بالای خود میمونم

این چیست؟

شما در حال خواندن من ببر نیستم، پیچیده به بالای خود میمونم در خواب بزرگ هستید.

فرا

