قانون دوم خواب بزرگ

ژوئیه 5, 2008 § 9 دیدگاه

 

قانون دوم: جلوی غریبه‌ها خودت را نگیر. چون طرفت ممکن است رفیق  اسپایک جونز باشد!

 

توضیح : کسانی که فیلم قهوه وسیگار را دیده‌اند حتمن اپیزود معرکه «پسرخاله‌ها؟«را بخاطر دارند. یک بازیگر ایتالیایی نشسته روبروی یک کارگردان جوان تازه به دوران رسیده امریکایی و دارد سعی می‌کند قانع‌اش کند که براساس شجره‌نامه‌شان آنها یک نسبت‌های خونی با هم دارند.امریکایی خیلی سرد و با نخوت در مقابل شور  و حرارت ایتالیایی گارد گرفته و اساساً او را آدم حساب نمی‌کند. حتی کار را به جایی می‌رساند که از طرف می‌پرسد: شما احیاناً گی هستید؟! با این حال بازیگر سعی می‌کند دست کم شماره پسرخاله احتمالی‌اش را بگیرد. باز کارگردان با لحن تحقیرآمیزی توضیح می‌دهد که بر اساس قوانین شخصی‌، شماره‌اش را به غریبه‌ها نمی‌دهد.در این گیر و دار موبایل بازیگر ایتالیایی زنگ می‌خورد و با اسپایک نامی درباره قرار بیلیارد عصرشان صحبت می‌کنند. امریکایی که این مکالمه را شنیده کمی خودش را جمع و جور می‌کند و با تردید می‌پرسد که با اسپایک لی حرف می‌زدی؟حالا این‌بار ایتالیایی است که بی‌خیال می‌گوید : نه ..اسپایک جونز بود!  کارگردان جوان از شنیدن نام بت‌اش -که رفیق فابریک مرد آن‌سوی میز است -یکه می‌خورد. به تته پته می‌افتد.موضع‌اش کاملن عوض می‌شود و می‌پرسد: به نظرت این که من پا رو قوانینم بگذارم و شماره‌ام را بهت بدم خیلی بی‌شرفانه است؟ طرف هم نه می‌گذارد و نه برمی‌دارد می‌گوید : بله …و می‌رود که به قرارش با رفیق نابغه‌اش برسد….

               

§ 9 پاسخ برای قانون دوم خواب بزرگ

  • محمد می‌گوید:

    :))
    چندین مرتبه برام پیش اومده، آخرین بار یکی از بچه‌های دانشگاه که فقط می‌دونستم همدوره ماست، اومد پیشم که پروژه‌ش را با من برداره و منم جواب سر بالا دادم دکش کردم، وقتی رفت رفقا اومدن گفتن «پسرخاله استاد فلانی باهات چکار داشت؟»

  • تو مادر من رو می شناسی؟!

  • ديوا می‌گوید:

    چه خوب بوده اين سكانس
    من نديدم ولي خب احساس كردم خوب بوده

  • میلاد بهشتی می‌گوید:

    خیلی خوب نوشته بودی!!!
    اگه دوست داشتی وبلاگ منو هم ببین و نظر بذار.خوشحال میشم
    مرسی

  • آونگ می‌گوید:

    همیشه برعکس است. هر وقت طرف را زیادی تحویل بگیری به احتمال بسیار زیاد تو زرد از آب در می آید و هر وقت بیایی پشت دستت را داغ کنی و بی محلی کنی ای بار به احتمال زیاد طرف یک آدم حسابی در لباس مبدل است!

  • niaz می‌گوید:

    با سلام و عرض ادب

    و تشکر از سایت خوب و مفیدتون

    می خواستم اگر مایل هستید با سایت شما تبادل لینک کنم

    فقط اگر لطف کنید موضوع لینکتون را برام بفرستید ازتون ممنون می شوم

    و لطف کنید لینک سایت ما را با موضوع درج آگهی رایگان قراردهید

    با تشکر و آرزوی موفقیت بیشتر شما

    http://www.takro.net

  • golmaryam می‌گوید:

    من فیلمو نصفه دیدم مدتها پیش. یعنی به این اپیزود نرسیدم. چه خوب بوده. برم بگردم تو وی سی دی ها. بعد هم پست رابرت هم خیلی خواندنی و نوستول فشان و اینها بود.

  • رامین می‌گوید:

    از نظر اخلاقی هم قیافه گرفتن کار ادمای عقذه ای هست.به ضرب المثل عامیانه چای نخورذه پسر خاله شد هم شدیدن بی اغتقادم.

  • عباس می‌گوید:

    خوشم اومد. مدتیه دارم وب گردی می کنم برام جالب بود.

این چیست؟

شما در حال خواندن قانون دوم خواب بزرگ در خواب بزرگ هستید.

فرا

