اصول لینکیدن بدون پکیدن

آوریل 6, 2008 § 13 دیدگاه

 

مدتها بود باید این را می‌گفتم که

تقریباً بعید می‌دانم لینک شدن وبلاگی در آن ستون سمت چپ میان بیش از 100 لینک رفقایم برای طرف خواننده بیاورد.خصوصاً که وردپرس لینک‌ها را الفبایی می‌چیند و لینک‌های تازه میان سایرین گم می‌شوند.از طرف دیگر آنقدر وبلاگ پر بازدید کننده فارسی هست که نمی‌توانم باور کنم کسی برای خوانده شدن نیازمند بلاگرول خواب بزرگ باشد. پس:

آن بلاگرول بغل بیشتر جنبه نمادین دارد. نشان پیوند داشتن با کسانی دیده و نادیده است که در خیلی موارد ممکن است هم ذائقه باشیم. خودشان ، نوشته‌هایشان – و گاهی هر دو را – دوست دارم.

شاید بگویید زیاد سخت می‌گیری اما قبول دارید که «تبادل لینک » از آن حرفهاست. وقتی از وبلاگی خوشم بیاید لینک‌اش می‌کنم.لینک شدن یا نشدن  توسط وبلاگ مورد نظر هم برایم شرطی ایجاد نمی‌کند.یعنی که البته از لینک شدن خوشحال می‌شوم اما لینک کردن هیچ جایی مشروط به لینک شدن اینجا نیست . مخلص کلام :وقتی من از کسی خوشم می‌آید ، طرف مجبور نیست از من خوشش بیاید!

گاهی این خانه مجازی از سوی دوستانی مورد لطف قرار می‌گیرد که هر چند ممکن است نوشته‌هاشان را شخصاً تعقیب کنم اما به هر دلیل در استانداردهای شخصی -اصلاً تو بگو چیپ -خواب بزرگ نمی‌گنجند.دوست دارم اگر کسی حوصله داشت و دانه دانه پیوندهای بلاگرول بغل را باز کرد هر کدام از آن رفقا را به نشان تکه‌ای از  سلیقه‌ای صاحب اینجا بداند.

گذشته از همه اینها  در مورد وبلاگهایی که به طور روتین مطالب سیاسی یا جنسی فیل.تر پسند می‌نویسند،‌ هر چند به آن قول معروف «بنده مسئول آن نخواهم بود» اما ترجیح می‌دهم جانب احتیاط را رعایت کنم و بگذارم فید آنها در بیگ فرندز برای خودم و بقیه بماند و بخوانیمشان اما مستقیماً لینکشان نکنم.اسمش را می‌گذارید محافظه‌کاری ؟ بله. من ترسو و محافظه‌کارم. حقیقت این است که نه جز پانتئون‌نشین‌های خارج از کشورم و نه به اسم مستعار می‌نویسم. پس شرمنده از محضر همه چه‌گواراهای وبلاگستان اجازه بدهید دستم به عصایم باشد تا بی‌هوا و بی‌دلیل از این خواب کوچک بیدارمان نکنند.

§ 13 پاسخ برای اصول لینکیدن بدون پکیدن

  • کلاید می‌گوید:

    خواب بزرگ عزیز
    کامنت،لینک کردن، تبادل لینک و …
    دیگر دارد می شود داستان تمام این دنیای مجازی، نمی دانم که آیا این حاشیه ای است که دارد کاملا» بر متن غلبه می کند؟ راستش دارم حس می کنم که وبلاگ های مورد علاقه ام هم دارند وارد این بازی می شوند. گاهی من از برخی قابلیت ها بدم می آید. اصلا» فکر می کنم که پیشرفت و امکانات همه جا خوب نیست. و ای کاش بلاگرول نبود … بیشتر می خواندیم … کمتر نظر می دادیم … و رقابت کلمه بی مفهومی بود …

  • SoloGen می‌گوید:

    همه‌ی چیزها به کنار، این اصطلاح «پانتئون‌نشین‌های خارج کشور» برای‌ام جالب بود. معنای‌اش چیست؟ چیزی شبیه به برج عاج‌نشین است؟

    به کلاید: همیشه این‌طوری بوده است! هیچ وقت هم خیلی کم‌تر یا بیش‌تر نبوده است.
    ————————
    خواب بزرگ : بله تقریباً. پانتئون نام معبد خدایانی است در روم باستان.

  • سروش می‌گوید:

    حالا اگه یکی ازت درخواست کرده و تو هم لینکشو بذاری تو بین چند صد لینک دیگه که به قولت خودت خونده هم نمیشه , مشکلی ایجاد نمی کنه که. بعضی مواقع این کار رو بکنی استاندارت هم زیاد شاکی نمیشه رفیق.

  • سحر می‌گوید:

    وبلاگ نازی داری ، به من هم سر بزن !!!!!!!!!!!!!!!! کامنت یادت نره عزیز!!!!!!!!!!!!!!
    D:
    یا در نسخه ی گروکشی: دوست داشتی لینک کن ، بگو لینکت کنم!

    خدا وکیلی ، کی این ملت جفات می خواهند این اوضاع زاغارت را عوض کنند؟
    اصلا خیلی ها همه ی وبلاگیدن برایشان همین داستان مضحک لینک بازی است. درست فرمودند که » فرهنگ نداریم که وبلاگ شده آئین دوست یابی برایمان»

  • Bamdadi می‌گوید:

    خوب خواب بزرگ عزیز البته یک راه حل وجود داره که هم دوستان رو ناراحت نمی‌کنه و هم شما به هدفت که داشتن مجموعه‌ای از وب‌لاگ‌هایی که بیشتر بهشون تمایل داریه می‌رسی.
    دو قسمت کن: یک قسمت درست کن به نام «تبادل لینک» (مثلا) و یک قسمت دیگه هم وب‌لاگ‌هایی که دوست داری.

    البته صرفا یک پیشنهاد بود 🙂
    یه جورایی درک می‌کنم چی می‌‌چی ولی وب‌لاگستان اساس‌اش بر ایجاد ارتباط و دوستیه و این لینک‌ها به هر حال بی‌معنا هم نیستند.

  • می‌دانستم پانتئون کجاست، اما نمی‌دانستم «پانتئون‌نشینی» چنان معنایی هم می‌تواند داشته باشد. (;
    با این‌که «پانتئون‌نشین‌های خارج از کشور» از لحاظ منطقی به این معنا نیست که هر خارج‌نشین‌ای(!) پانتئون‌نشین هم هست، اما در زبان روزمره (که دقیقا یک زبان منطقی‌ی بی‌خدشه نیست) و در بافت‌ای که شما به کارش برده‌اید به نظرم احتمال زیادی دارد که عبارت‌تان به صورت «خارج‌نشین‌هایی که همه‌شان پانتئون‌نشین هستند» تلقی شود.
    همه‌ی این‌ها را گفتم که بگویم این تصور چندان صحیح نیست (بی‌توجه به این‌که برای‌تان اهمیت دارد یا ندارد!). یعنی با این‌که خارج‌نشینان شاید از خیلی لحاظ وضع‌شان به‌تر از هم‌وطنان داخل ایران باشد، اما از خیلی لحاظ دیگر هم وضع‌شان بدتر است و در مجموع شرایطشان خیلی هم شبیه شرایط یک برج‌عاج‌نشین (آه! ببخشایید مرا، پانتئون‌نشین!) مرفه بی‌درد فارغ از درد دنیا نیست (کاش بود، ولی خب، نیست!).

    ———————
    خواب بزرگ : سولوژن عزیز!
    ایراد از من بود که خوب توضیح ندادم. منظور من از خارج نشینان پانتئون نشین همان تعدادی از خارج نشینان وبلاگستان است که از قضا پانتئون نشین هم هستند. هر چند در دید کلی تر و از دریچه سانسور و فشار رسمی که نگاه کنیم کمابیش همه کسانی که بخاطر نوشته هاشان امکان تحت تعقیب قرار گرفتن ندارند – از جمله خود شما- برای ما پانتئون نشین محسوب می شوند.
    و البته این توضیح ضروری است که پانتئون نشینی ابدا ً معنای منفی -دست کم در اینجا و ذهن من – ندارد و قصدم متلک های » سرخ » نبوده و اعتراف می کنم که به برخی از این شرایط به شدت حسودی ام می شود.

  • mychamber می‌گوید:

    خوب نوشته بودی. این جور کامنت‌هارو آدم می‌بینه کهیر می‌زنه!

  • تروبادور می‌گوید:

    سروش جان ، لطفا به ما توهین نکن با » چون لینک نشدین ناراحتین » .
    تا آنجایی که می دانم روی اسم کاربری وردپرس من که کلیک کنی لینک باز می شود . دلخوری من – یا ما – از آن بابت بود که از قشر بافرهنگ تر جامعه مان انتظار داشتیم در قدم اول ما را قبول داشته باشند ( گر چه شاید بیش از حد داریم خودمان را کوچک می کنیم) و بعد ، شاید ، شاید که در آینده ( به قول آن رفیق خواننده مان ) بتوانیم مقبول عام باشیم . موجوداتی نباشیم که انگار مریخی اند و همه از دم فاسد .
    به قول خودت ، جزو آن 100 لینک سمت چپ بودن چیز خاصی نیست . راستش ما هم انتظار داریم که خیلی ها از ما خوششان نیاید ، فقط خواستیم تلاشی کنیم برای شناخته تر شدن و تحقیر نشدن ( گر چه خود شما ارزش های ما را در حد لینک شدن دانستی ) .
    موفق باشی عزیز
    راستی نوشته های اینجایی قابل تعقیبن ؟ من که شنیدم با هر ISP که به اینترنت وصل بشیم IP تغییر می کنه .

    —————————–
    خواب بزرگ: با کلیک کردن روی اسم کاربری لینکتان باز نمی شود. باید به داشبورد وردپرس بروید و در قسمت تنظیمات شخصی آدرس وبلاگ را ثیت و تعین کنید.
    فساد و مریخی و توهین و تحقیر را نمی دانم از کجا آوردید یا اساساً به چی ربط دارد.
    البته آی پی ها تغیر می کند .به همین دلیل هم وردپرس به آکسیمت مجهز است!

  • nader می‌گوید:

    ganjoor.blogfa.com لطفا ببینید.

  • تروبادور می‌گوید:

    پس مشکل از من بود ، به هر حال مرسی .

  • خلوت ليلا می‌گوید:

    در طول روز تعداد زيادي وبلاگ مي‌خوانم، كه اولويت با لينكدوني خودم است و بعد از آن ليست لينك‌هايي كه آنها دارند. محض اطلاعتان بگويم كه حدودا به سي، چهل تا از لينك‌هاي شما هم سر زدم.

  • […] شده در آوریل 8, 2008 توسط Bamdadi به بهانه نوشته‌های اخیر خواب بزرگ و سی‌ و پنج درجه درباره وسوسه‌ها و مصائب لینک‌دادن یا […]

  • persgolf می‌گوید:

    اصولاً بنده اعتقاد دارم كه بلاگرول هيچ تاثيری در ميزان بازديد كننده ندارد. من هم به رسم احترام به دوستان كه به وبلاگم لينك دادند بلاگرول ايجاد كردم تا ازمان دلخور نباشند و پشت سرمان صفحه نچينند كه طرف ژست روشنفكر مابانه گرفته و اين حرفها 🙂
    وبلاگ‌نويس خود طبعاً يك وبلاگ‌خوان حرفه‌ای‌ست و برای توليد محتوا و پيدا كردن سوژه لاجرم بايد مطالب وبلاگهای خوب وبلاگستان را دنبال كند بدين جهت اگر من برای وبلاگ‌خوانی از بلاگرول وبلاگم استفاده می‌كردم به اين دليل شما صحه می‌گذاشتم و روی اين موضوع حساسيت نشان می‌دادم.
    هر كسی كه وبلاگم را لينك می‌كند برای من آن 5 دقيقه‌ای كه وقت گذاشته و وبلاگم را لينك كرده ارزشمند است و با چك كردن تكنوراتی اجازه نمی‌دهم كه با او اين مسئله را به من گوشزد كند.
    به هر حال هميشه من در پی ايجاد محيط‍ی شاد و صميمی با دوستانی كه به من لطف دارند هستم و خواهم بود.
    به ديدگاه شما هم احترام می‌گذارم
    هميشه شاد و رها باشيد

این چیست؟

شما در حال خواندن اصول لینکیدن بدون پکیدن در خواب بزرگ هستید.

فرا

