سوکلت تازه مستر هاید

دسامبر 20, 2007 § 21 دیدگاه

اخطار خواب بزرگ: خدا ذلیلت کند مستر هاید که جز خواننده‌پرانی کاری بلد نیستی.
خواننده عزیز! این نوشته شاید حاوی نکات نامطبوع باشد.
___________________________________________________________

به تازگی‌ ویرایش آخر کتاب مستطاب دکتر جون گاری به اسم «غذاهای سالم برای مردان و زنان اونجوری» به دستم رسید که بخش مربوط به سوکلت، غذای تازه‌ای را معرفی کرده بود.
با ولع آن را طبخ کردم… پس این شما و این هم دستور طبخ «سوکلت مجاری»:

مواد لازم (برای یک نفر): دو عدد تخم‌مرغ تازه،‌یک نان لواش،روغن مایع و یک فقره سوسک مجاری.

ابتدا به شیوه طبخ نیمروی ساده تخم‌مرغ را در ماهی‌تابه روغن می‌شکنیم.پس از سه دقیقه سوسک مجاری شکم‌گرفته را روی آن می‌گذاریم تا به اصطلاح «لیچ» بیاندازد. بعد چند دقیقه غذا حاضر است. با دو پر ریحان تازه تزئین کرده و سر سفره ببرید.

soklet

نکته : برخلاف سوکلت کلاسیک، در این غذا از یک سوسک بیشتر استفاده نمی‌شود.آن هم بصورت شکم ‌پر (با گوجه و فلفل و ادویه) علت هم این است که سوسک مجاری(برخلاف هم‌نوع فاضلابی‌اش) حشره کمیابی‌ است و اساساً بیشتر از یک دانه از آنها نمی‌توانید پیدا کنید.

فواید:مفید برای درمان رماتیسم، یبوست و افزایش قوه باه

عوارض: عفونت روده و ذات‌الریه.

+ نمونه تجملی سرو آن در چین

§ 21 پاسخ برای سوکلت تازه مستر هاید

  • «محمد» می‌گوید:

    من که از این غذا خیلی خوشم اومد. فقط یه سوال وجود داره و اینه که با توجه به اینکه سوسک درصد کمی از غذای فوق را شامل می‌شود، آیا باید توی هر لقمه یه تیکه‌اش را بیاندازیم یا اینکه مثل گیلاس روی کیکها باید یکدفعه خالی خوردش؟!
    و اگر باید خالی خالی خوردش، باید قبل از تخم مرغ خورد یا بعدش؟ اصولا یک کتاب آشپزی خوب باید به تمامی این سوالات در متنش پاسخ داده باشه! :‌)

  • بهرنگ می‌گوید:

    خیر محمد جان..معلوم است تا حالا کتاب آشپزی خوب ندیدی..اصولا این کتابها یک غذایی را طبخ کرده و تزیین کرده و نهایت یک عکس خوشگل و اشتها آور از غذا نشان میدهند ( مثل همین پست) ولی اینکه چطور با غذا کلنجار برویم و چطور برای «6 تا 8″ نفر سرو کنیم و اگر 7 یا 9 نفر شدیم چه خاکی سرمان بریزیم و… را لاینحل گذاشته و خواننده بدبخت را حیران و انگشت به دندان گزان (!!) به حال خود رها میکنند…شما میتوانستید بپرسید این غذا ادویه » به مقدار لازم» یا حتی » به مقدار دلخواه» ندارد؟

  • «محمد» می‌گوید:

    خیر بهرنگ جان…نیازی به ادویه به مقدار لازم نداره، چون تمام لطف سوکلت به طعم سوسکشه و اگر ادویه بزنی طعم خاص مجاری از بین می‌ره و می‌شه مثل سوکلت‌های معمولی‌ای که تو قهوه‌خانه‌ها به خورد ملت می‌دن!
    در اون مورد هم که تعداد از 6 تا8 نفر به 7 تا 9 نفر می‌رسه بهترین راه استفاده از روش تلفیقی درون‌یابی نیوتن با روش آزمون و خطا است که میزان دقیق جیره‌ی هر فرد را با بیشترین(!) تقریب ممکن به دست می‌ده!، اما اینکه در کل چطوری باید بخوری نیاز به آموزش داره که جاش توی کتب آشپزی خالیه!

  • LADY EM می‌گوید:

    U CRAZY MAN!

  • LADY M می‌گوید:

    باز چش منو دور دیدی تخم مرغ خوردی؟!

  • ناشناس می‌گوید:

    حالا اين سوسكه رو از سوپر بايد بگيرم يا از قصابي؟
    بعد هم بايد چه جوري بخورمش مي شه با كف دست به معيت 5 انگشت يه تيكه نون سنگك خشخاشي رو دور تابه بچرخانم و بعد انگشتامو ليس بزنم؟يا نه بايد حتما با كارد و چنگال سرو شه.شكم پرشو چه جوري بايد بپزم؟راستي به نظر شما با چه سس بخورمش؟
    زود باشين بگين من نيمروم يخ كرد.بدون سوسك هم كه مزه نمي ده.
    من كه ازش خوشم اومد از اين به بعد ماكاروني و لوبيا پلو رو هم به جاي گوشت با سوسك طبخ مي كنم.
    سوسك+ماكاروني=سوكاروني
    لوبيا پلو +سوسك=لوسكبيا پلو.
    (من از آن آدم هايي هستم كه موقع خوردن پلو هم احساس گناه مي كنم.فك كن اگر بچه ما آدمها را ازمان بگيرند و ببرند اول توي آب جوش بياندازند و بعد دمش كنند و آخر سر هم بگويند خوب قد نكشيده يا عطرش كمه چه حالي پيدا مي كنيم.بوته برنج هم مادرست ديگر.حالا ديگر مرغ و گوسفند جاي خودش را دارد.من هرگز كله پاچه نمي خورم فك كردن به اين كه كسي سرم را ببرد و…دليلي به نداشتن روح متعالي در ديگر موجودات زنده نيست.شايد فقط محدوديتهايي براي ابرازش داشته باشند كه ما بي خبر مانده ايم.) من خل نشدم گرچه خيليها مي گود جدا كارم ديري نپايد كه به تيمارستان كشد.خب پس جمعيت به راحتي مي توانيد به اين ديوانه زنجير گسسته بخنديد.:)

    راستي جناب روحبخش با حرفهاي دپرشن چلچراغتون كمي تا قسمتي غريبه بودم يا داروها آني نيست كه شما گفته بوديد يا افسرده هايي كه من مي شناسم دارويي را جاي داروي افسردگي جا زده اند كه اين شكلي شده اند.

    راستي حوصله شنيدن ماجراي روحي را داريد كه ربطي به برون فكني نداشته باشد؟

  • صورتک خیالی می‌گوید:

    حالا باید خوشحال باشیم؟
    😦

  • فاطی می‌گوید:

    che axe khoshmazeyi,nimrooo ba goshte taze o reyhaaaaan, bah bah

  • grayidea می‌گوید:

    اين چه كاريه ؟؟ حيف نيمرو نيست كه با سوسك آراستيدش ؟

  • بنفشه محمودی می‌گوید:

    باز هم سر و کله این مستر هاید نفرت انگیز پیدا شد با او ن دستورهای آشپزی اش!

  • صابر می‌گوید:

    آقاي روحبخش من به علت علاقه به خواب بزرگ لينكشو تو وبلاگم گذاشتم.اگه مايل بوديد لينك وبلاگ منو تو خواب بزرگ قرار بدين.sonate.wordpress.com

  • بهرنگ می‌گوید:

    سروش.. به من زنگ بزن!!!

  • یک دوست کاملا سابق و پشیمان می‌گوید:

    سروش من دارم نگرانت میشم تو کم کم مخت رو از دست دادی بابا برگرد به وبلاگ قبلی ات واااااااااااااااااای

  • فرناز روحبخش می‌گوید:

    ببخشید ما احیانا» با هم فامیل نیستیم؟ مثلا» پدر جد هایمان ؟ تا حالا غریبه ای هم فامیل با خودم ندیده بودم ..بهر حال خوشحال شدیم ..

  • خازییل می‌گوید:

    اگر در جریان اخبار می بودید
    تجمع سیاسی! خاک بر سری ما هم بر سر همین جناب سوسک بود .
    اما نه به خاطر وجودش که به خاطر نپخته بودنش.
    در ضمن سوسک های ما مجاری نبودند مجرایی بودند .

  • Natalie می‌گوید:

    رو پیشنهادتون فکر می‌کنم!

  • شازده می‌گوید:

    گندت بزنن سروش که حالم و به هم زدی.
    راستی این cd من چی شد؟؟؟؟؟
    هنوز پنجشنبه نیومده؟؟
    از دست تو!!! الان همه ی سوسکهای عالم را از مجاری تا بلغاری و بختیاری! می خورم.

  • papary می‌گوید:

    فکر کنم این غذایی که آموزش دادین از عذاهای بسیار نایابی هست که فقط خوردنش تو فصل تابستون میچسبه و بس D:

  • ناشناس می‌گوید:

    khayli bahale

  • Arefe می‌گوید:

    من امتحان كردم سوسكه زياد مزه نداشت به نظر شما بهتر نيست تو بياز و ابليمو و ماست خابوند تا مزه دار شه؟؟؟

    ———-
    مستر هاید : سوسک را دقیق انتخاب نکرده‌اید عزیز من! باید از نوع مرغوب فاضلاب باشد. خط روی سینه‌اش را هم باید بگیرید.

  • Arefe می‌گوید:

    ok mishe to delesh mokhalafat rikht beshe soske shekam por?

    —————————
    مستر هاید : بله ولی دیگر سوکلت نمی‌شود که. سوسک شکم گرفته بهش می‌گویند.

این چیست؟

شما در حال خواندن سوکلت تازه مستر هاید در خواب بزرگ هستید.

فرا

