ما به هم نمی‌رسیم. ما هیچ وقت به هم نمی‌رسیم

نوامبر 16, 2007 § 16 دیدگاه

 

 این عکسی‌ست که  تلسکوپ هابل در سال 1995 از توده عظیم گاز هیدروژن و غبار در فاصله 7000 سال نوری از زمین گرفت. معنی‌اش این است که آنچه ما می‌بینیم 7 هزار سال پیش این منطقه است. 70 قرن زمان زیادی‌ست.(یادتان هست که از میلاد مسیح 21 قرن می‌گذرد)

معلوم نیست آنجا الان چه شکلی‌ست. چه کسانی آنجا زندگی می‌کنند. چه تمدنی. چه عشق و نفرت وجنگ و شور و تکنولوژی و هنر و اخلاق و مذهبی.

آنها هم حتی اگر با تلسکوپی  ما را نگاه کنند فکر می‌کنید چی ببینند؟ 70 قرن پیش زمین چی بود؟

ما برای ابد محکومیم که فقط 7هزار سال پیش هم را ببینیم.

§ 16 پاسخ برای ما به هم نمی‌رسیم. ما هیچ وقت به هم نمی‌رسیم

  • سودی می‌گوید:

    این یک محکومیت ست اما همیشه در یک سلول انفرادی باید به چیزی جز 4 دیوار اندیشید.

    شاید گوشه ای از زمان ورای دانسته ما را داشته باشد با سوال از به هم رسیدن ما چه حاصلی ست؟چه کسی می داند؟

  • خازییل می‌گوید:

    دو تصویر،دو مجاز که در دوئل با یکدیگر تنها می توانند عکس هم را هدف بگیرند.

  • فرهاد می‌گوید:

    سلام دوست من ! من برگشتم

  • مینا حسنی می‌گوید:

    سلام خواب بزرگ عزیز
    پست چهار سوار سرنوشت من، مرا برد به دوران نوجوانی. سه تای اول، سه سوار سرنوشت من هم بودند. اما چهارمی مولانا نبود. … زنده و برقرار باشی. باز هم سر می زنم.

  • آذين می‌گوید:

    ماها كه هم را مي بينيم چي؟ چند ده هزار سال قبل و بعد هم را مي بينيم؟
    يا يكي ديگر را اصلا…
    اصلا مي بينيم؟

  • Osmosis می‌گوید:

    جمله‌ي آخري عالي بود سروش (حالا از ديد داناي كل، من صرفا بخاطر ذوقيدنم از اون قضيه‌ي ايميل هي ميام اينجا سُخُن مي‌گم!)

  • ماکان می‌گوید:

    ما همان تنهایان هستیم!

  • mrkhalili می‌گوید:

    مثل ما که هیچ گاه به آنها نمی رسیم

  • محبوبه.میم می‌گوید:

    بعضی وقتها فکر می کنم شاید ابدیت همین باشد.اینکه هیچ پایانی نیست ولی اگر این طور باشد هیچ مطلقی هم نیست.وحشتناک نیست؟

  • hard abusive می‌گوید:

    کاش هیچ وقت نبینیم؛ هیچ وقت

  • arshia می‌گوید:

    web lof mofid va jalebi darid.
    merci.

  • masoud می‌گوید:

    عذر می خوام ولی 7000 سال نوری واحد مسافت و فاصله است و به لحاظ زمانی بسیار بسیار دورتر از 70 قرن پیش می شه.یعنی اینکه عکس داره زمانی در چند میلیون سال پیش رو نشون می ده.
    بهر حال وبلاگ بدر بخور و زیبایی دارید.
    برای شما ارزوی موفقیت دارم.

  • خواب بزرگ می‌گوید:

    به masoud : دوباره فکر کردم! هیچ جا به فاصله مکانی اشاره نکرده‌ام.اتفاقاً فقط اشاره‌ام به فاصله‌ای بوده که قرار است نور طی کند…

  • من نازنین می‌گوید:

    حالا اگه که این مسئله رودر مقیاص کوچک تر در نظر بگیریم می بینیم که ما اصلا داریم در گذشته زندگی می کنیم و فقط داریم اون رو می بینیم. هر اتفاقی که بیفته ما بعد از اون اتفاق اون رو می بینیم و درک می کنیم و احساس.
    نیازی نیست که به گذشته سفر کنیم ما داریم توی اون زندگی می کنیم و فقط داریم گذشته رو میبینیم.
    و درست به همین دلیل هم هستش که تابه حال هیچ تمدن فظایی ای نه مارو دیده و نه ما اونا رو دیدیم.

  • Hate می‌گوید:

    fogholade bood.bavar kon.fogholaade.

این چیست؟

شما در حال خواندن ما به هم نمی‌رسیم. ما هیچ وقت به هم نمی‌رسیم در خواب بزرگ هستید.

فرا

