ترانه گریه

سپتامبر 9, 2007 § 13 دیدگاه

شبی مهتابی .دو کشیش  افسرده ،جدی و مست در میان دریایی از زرورق تلو تلو پارو می‌زنند.و نگران گریه مردمانند.دور هم گیج می‌زنند و در حالی که تکیه‌گاه هم شده‌اند ترانه گریه را می‌خوانند:

Go son, go down to the water
And see the women weeping there
Then go up into the mountainsژ
The men, they are weeping too.
Father, why are all the women weeping?
They all are weeping for their men
Then why are all the men there weeping?
They are weeping back at them.

This is a weeping song
A song in which to weep
While all the men and women sleep.
This is a weeping song
But I won’t be weeping long.

Father why are all the children weeping?
They are merely crying son.
O, are they merely crying father?
Yes, true weeping is yet to come.

This is a weeping song
A song in which to weep
While all the little children sleep.
This is a weeping song
But I won’t be weeping long.

O father tell me are you weeping?
Your face seems wet to touch.
O then I’m so sorry father
I never thought I hurt you so much.

This is a weeping song
A song in which to weep
While we rock ourselves to sleep.
This is a weeping song
But I won’t be weeping long
No. I won’t be weeping long

پسر، برو به اعماق آب
و ببین که زنان آنجا گریه می‌کنند
بعدش برو به کوهستان
مردها هم اونجا گریه می‌کنند
پدر! زن‌ها چرا گریه می‌کنند؟
آنها بخاطر مردهایشان گریه می‌کنند
مردها چرا گریه می‌کنند؟
اونها هم بخاطر زنهایشان گریه می‌کنند

این یک ترانه گریه است
ترانه‌ای برای گریستن
وقتی که همه مردان و زنان خوابند
این یک ترانه گریه است
اما من دیگر گریه نمی‌کنم

پدر! بچه‌ها چرا گریه می‌کنند؟
اونها فقط دارند داد می‌زنند پسر
اونها فقط دارند داد می‌زنند پدر؟
آره، گریه واقعی هنوز نرسیده

این یک ترانه گریه است
ترانه‌ای برای گریستن
وقتی که بچه‌های کوچک خوابند
این یک ترانه گریه است
اما من دیگر گریه نمی‌کنم

آه پدر! تو داری گریه می‌کنی ؟
صورتت خیس شده
متاسفم پدر
من فکر نمی‌کردم اینقدر تو را اذیت کنم

این یک ترانه گریه است
ترانه‌ای برای گریستن
وقتی که ميخواهیم به خواب برویم
این یک ترانه گریه است
اما من دیگر گریه نخواهم کرد
نه.دیگر گریه نخواهم کرد


ترانه گریه اثر نیک کیو
فایل صوتی ترانه را از اینجا دانلود کنید
و کلیپ فوق‌العاده اش را  اینجا ببینید ( برای گریز زدن از فیل‌بدمزاج  که گریبان یوتیوپ را گرفته
علی‌الحساب از این آدرس استفاده کنید که هنوز کار می‌کند)

ممنون از بهرنگ

§ 13 پاسخ برای ترانه گریه

  • KAWA می‌گوید:

    آی مردم ، دشنه هاتان شد عيان

    آي مردم ، نغمه هاتان شد فغان

    آي مردم ، چشم بي ناموس ماه

    تيغ بارد ، بر شما بيچارگان

  • گیوتین می‌گوید:

    این درست همون ترانه ای بود که من رو دیوانه ی کیو و گروهش کرد. طنازی تلخش که چه توی ترانه ها و چه توی کلیپ هاش موج میزنه رو خیلی دوست دارم. دید هنریش و ظرافتش توی استفاده از سبک Southern Gothic (از جمله توی رمان «و خر فرشته را دید» که خیلی دوست دارم بخونمش و فیلم Proposition که گویا همین اواخر هم از تلویزیون پخش شده) اغلب با آثار فالکنر مقایسه میشه. علت خیلی بزرگ دیگه ی علاقه م هم عضویت حضرت کیو توی کلوپ پسران لی ماروینه که هر کدوم ماشالله ماشالله برای خودشون یک پارچه آقان و فعلاً‌ کسی از بینشون ناخلف و کج سلیقه از آب در نیومده 🙂

  • Osmosis می‌گوید:

    هاها ! مي‌خواستم بيام بگم كه اين پستت تله‌اي خواهد شد براي گير انداختن گيوتين گريزپاي كه ديدم خودش زودتر افتاده توي دام

  • فرهاد می‌گوید:

    سلام من با یه پست جدید به روزم

  • م.ايلنان می‌گوید:

    یاد آن ترانه ی اسپانیولی افتادم که کولی ها در بیابان تشنه شدندو به رییس خودشان گفتند ما آب می خواهیم ما تشنه ایم . رییس گفت اینجا آب نیست.گفتند پس چه کنیم؟رییس گفت اشک هایتان را بنوشید.کولی ها خوشحال شدند و گریستند .آب چشم اندک بود اما شور بود و آنها تشنه تر شدند.قرن ها است که آن کولی ها همچنان گریه می کنند و هنوز تشنه اند.
    سروش جان خواندن متن ترانه لطف بزرگی بود تا شنیدنش چه باشد!

  • پدر خوانده می‌گوید:

    دنبال دو تا کارت پستال عاشقانه بودم . سرچ زدم وبلاگتون اومد تو نتایج . ولی من کارت پستال قشنگی ندیدم اینجا . عذر میخواهم اگه واستون مقدور است. کارت پستالهایی با عناوین مختلف بزارین که به درد کاربران بخوره .
    ببخشید که نظرمو رک گفتم .

  • دیو می‌گوید:

    البته هنوز مونده تا زیر پرچم, 2-3 سال ارشد در پیش روست.

  • خازییل می‌گوید:

    چه بگویم؟!

  • بنفشه محمودی می‌گوید:

    من به روزم ایها الناس!

  • محسن م می‌گوید:

    سلام سروش جان:
    بازم اومدم که بگم همچنان به یادتون هستم.اگه آنتی فیل خواستی یه چندتا بفرستم واست.

  • خازییل می‌گوید:

    سروش خان این مال تو :

    http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8606230098

    حتمن هستی؟

  • سوفیا می‌گوید:

    وای عجب ترانهء عالی بود. خیلی خیلی لذت بردم. ممنون.

  • ستاره می‌گوید:

    اوخ چه ننه من غريبم بازيي درآورده اين شعر 🙂

این چیست؟

شما در حال خواندن ترانه گریه در خواب بزرگ هستید.

فرا

