دو نکته و خرده ای : با بولدوزر وارد شوید!

مارس 1, 2007 § 16 دیدگاه

1. مشغول سرورسامان دادن به «گنجه‌ام» هستم.
این گنجه قرار است غیر قفسه نوار ، قفسه فیلم ، کتاب و تصویر هم داشته باشد. گاهی آدم می خواهد ارجاع بدهد به قطعه‌ای موسیقی یا یک انیمیشن کوتاه ،‌اگر کسی نشنیده یا ندیده باشدش ارجاعت ابتر می‌ماند.
مدتها بود دوست داشتم جایی بود که  خردت و پرت‌هایم را با رفقا به اشتراک بگذارم.شاید اینجا جایش باشد.
علی‌الحساب دو مشکل کوچک دارم: محدوده تلفنی ما را این ای‌دی‌اس‌ال بی‌وفا ساپورت نمی‌کند و آپلود چند ده مگا بایت با این سرعت رقت‌بار کنونی‌ام دست کم دمار از روزگار قبض تلفنمان در خواهد آورد.
دوم این که برای قفسه کتاب روی امکان آپلود فایل‌های پی‌دی‌اف و ورد برای سایت  multiply حساب کرده بودم که هنوز آیتمی را برای پشتیبانی این فرمت ها در این سایت نیافته‌ام . کمکم کنید. (فقط نگویید یک جای دیگر آپلود کنم بعد لینکش را در گنجه بگذارم که حالم گرفته می‌شود. اگر سایت خوب سربه‌راه و خوش‌دستی که مثل همین، صفحه شخصی در اختیارت قرار می‌دهد و امکان آپلود انواع پسوندها را می‌دهد معرفی کنید باز راغب‌ترم. هنوز اول کار است و راه برگشت دارم)
خلاصه  اگر بتوانم ور مشهدی ام را برای به اشتراک گذاشتن آرشیو شخصی مجاب کنم و به این مشکلات تکنیکی فائق بیایم ،بد نمی‌شود و مثلاً کمیک‌بازان صاحب یک دوره هفت جلدی سین‌سیتی خواهند شد.
منتظر پیشنهاد راه حل یا سایت‌های احتمالی دیگر هستم.

2.خوشحالم.
ویر «محسن نامجو » به دامن اهل وب افتاده و  وبلاگستان در حال تجربه نخستین موج ابراز شگفتی وتحسین آثار اوست.
من باب تفنن می‌توانید اینجا را هم ببینید. عکس های شخصی به نام محسن نامجو.
خودش است؟ هنوز نمی‌دانم. اولین لینک دوستانش مال کیارنگ علایی‌ ،‌فیلمساز و عکاس و قصه‌نویس مشهدی‌است که می‌تواند دلیلی باشد. قضیه البته چندان اهمیتی ندارد. عکس های این نامجو(چه همان باشد یا نباشد) بد نیستند اما  او قطعاً نابغه عالم عکاسی نیست.
خلاصه گفتم شاید به درد فنزها و فتیشیست های حضرت نامجو بیاید.

3. این دربانان  لمپن جشنواره  پویانمایی امسال هم ،‌تیر و ترکش های انتخاب دو سال پیش‌اند؟

گاهی فجایع با نشانه‌های کوچک و شوم آغاز می‌شوند.
امیدوارم پیش از این که کانون پرورش فکری را هم مثل حوزه هنری به اختگی رخوتناک دچار کنند ،‌کسی با بولدوزر خرابش کند.دست کم سالن حجاب را.
کلی انیمیشن خوب دیده‌ایم آنجا و کلی با کارت‌های گردن‌آویز قشنگ مان پز داده‌ایم آنجا. به مدل موهای جماعت و لباس بروبچز هنری خندیده‌ایم.  در سالنش با شکم‌های انباشته از ساندویچ آیدا ، کلی برنامه جشنواره را ورق زده‌ایم. و چند آخر شب زمستانی پس از تماشای مضحک‌قلمی‌های حضرت میازاکی گیج و گول تا خانه کز کرده‌ایم.
خلاصه خداوند کانون را حفظ کند و اگر روزی قرار بود به گند کشیده شود ،‌سقطش کند!
هنوز که هنوزه هر وقت از خیابان سمیه رد می‌شویم و  عاقبت تلخ «سالن کوچیک» حوزه یادمان می‌افتد ،‌بر خود می‌لرزیم.

§ 16 پاسخ برای دو نکته و خرده ای : با بولدوزر وارد شوید!

  • Osmosis Jones می‌گوید:

    سوپ جان، مثکه خوابیا !
    تا وقتی چیزی مثل Googlepages هست که آدم سراغ جای دیگه نمیره. اینجا بر اساس هر اکانت گوگل که داری می‌تونی ۵ تا آدرس ثبت کنی و روی هر آدرس ۱۰۰ مگ فضا بگیری و هرچی هم بخوای میتونی آپلود کنی. من که الردی ۴۰ تا اکانت باز کردم و همه فایلهامو هم اونجا آپ می‌کنم. مثلا اون ۱۵۰ تا آهنگی که توی جوک باکسمه.
    Just login from http:/googlepages.com

  • ali می‌گوید:

    من هم همونی که آقای اسموسیس گفت. فقط من متوجه نشدم که سایتی مثل مولتیپلای چه کاری به فرمت فایل داره؟ یعنی نمی شه همین جوری فایل آپلود کنی و به فرمتش کاری نداشته باشید؟
    برای آپ لود هم یه پیشنهاد دارم. کل آپ لود چند ماهه رو بریزید رو سی دی و ببرید کافی نت آفتاب و اون جا در چند دقیقه آپ لودش کنید. برای ای دی اس ال هم مطمئنید؟ الان خیلی جاها هستند که پورت خالی هم دارند.

  • mhmazidi می‌گوید:

    سلام دوست عزيز.اسم سين سيتی را كه اوردی حالی به حالی شدم!تعجب مي‌كنم چرا شما divshare.com را امتحان نمي‌كنيد.حجم اپلود:نامحدود-زمان نگهداری فابل:نامحدود-نوع فايل:نامحدود-روش اپلود:بسيار اسان.ثبت نام در ان:ساده و رايگان. چيز ديگری هم لازم داريد؟؟منتظر سين سيتی هستم.ديوانه وار!

  • امید غیائی می‌گوید:

    سلام رفیق.
    بااون همه لطفی که کردی من حاضرم با کمال میل هر چی میخوای آپلود کنی رو هفتگی بگیرم ازت و برات این کار رو انجوم بدم.من اهل تعارف و این حرفها هم نیستم.در ضمن اینترنت پرسرعت هم دارم که چه کارکنم چه نکنم باید هزینه اش رو بدم.کاری هم نمیکنم.پس اگر یه سودی داشته باشه که حسابی حلال میشه.تازه خودم عاشق داشتن این چیزهایی که گفتی هستم. پس برای خودم هم سود داره.منتظر جوابت هستم.
    همین.
    یاحق.

  • آذین می‌گوید:

    ببین گنجه ات چقدر هوس انگیزه که این همه آدم میخوان کمکت کنن 🙂

    اون شماره هه… داوطلبی و کارت و صندلی و پاسخنامه یکیه خب… اگه نباشه که واویلاست!
    و آره! معجزه همیشه جایی هست که انتظارش رو نداری.

  • آذین می‌گوید:

    نچ 😦
    حدس زدما اول… ولی نمی گیرم! چه جوری سر بزنم خب!

  • گیوتین می‌گوید:

    ممنونم 🙂

    راستی داره کم کم از این آقای نامجو خوشمون میاد. گنجه هم فکر فوق‌العاده‌ای بود. متاسفانه خودم تجربه‌ای در این زمینه‌ها ندارم که به درد بخوره. ولی گویا داوطلب خیلی زیاده 🙂 ما منتظریم.

  • فرهاد یلدا می‌گوید:

    قربونت برم حاجی

  • آذین می‌گوید:

    شما احیانا میلتونو چک نمی کنین؟
    یا کلا هویجوری دست دارین آدمو تو خماری نگه دارین؟
    به جان خودم خیلی باهوش نیستم..

  • یک نفر مست می‌گوید:

    سلام خوبین آقا سروش؟ آقا ما هم ای یه خورده آپیم. خیلی جالب بود. از اینطور نوشتنت خیلی خوشم میاد.

  • عیسی.ب می‌گوید:

    گنجه که محشر است . گیسو هم خوب بود ! مخصوصا اولش آنجایی که می گوید … وگرنه من همان خاکم که هستم بی نهایت بار شنیدنی ست . ادامه دهید و موفق باشید .

  • شازده می‌گوید:

    آقا دست و دل باز شدین… یاد قدیما افتادم. یکی از دوستای مشترکمون وقتی می خواست یه کتابی یه یکی غرض بده، اونقدر قانون و تبصره می آورد که آدم بی خیال می شد. حالا اون رشتی!!! بود. سراغ مشدیا که گفتیم نیایم بهتره…
    اما این پیشرفت رو تبریک می گم و امیدوارم بتونم نهایت سو استفاده رو ببرم.
    کلا خوش به حالت که می تونی آپ کنی. من احمق زیادی سرم و شلوغ کردم. تو اردیبهشت امیدوارم باهم باشیم. راسی کاراش و انجام دادی؟؟؟

  • مرتضی جلالی می‌گوید:

    سلام.
    تازه با وبلاگ شما آشنا شدم.
    وبلاگهای هدفمند و پر محتوا مثل وبلاگ شما انگشت شمارند. تبریک میگم.

  • لاله خاتون می‌گوید:

    کیفو یادت رفت بگی یا از حسودیت بود

  • عیسی.ب می‌گوید:

    آقای روحبخش اگر محسن نامجو را دیدید بگویید اگر باشد از شجریان هم بیشتر می شود . عقاید نوکانتی حقیقتا محشر بود ! جدا از کلیشه های مرسوم پر شور و در عین حال تلخ .ممنون .

  • خواب بزرگ می‌گوید:

    به O.J : رفتم صفحه ای باز کردم . توضیحات بیشتر مورد نیاز است.

    به Ali: برادر چرا دسترسی به تو مجاز نمی باشد؟ بزودی از یک جای بدون فیل بهت سر می زنم.

    به mhmazidi : ظاهر آنجا را دوس ندارم راستش! مرسی از پیشنهادتان به هر حال . آن چیزهایی که دوست دارید به دستتان می رسانم. قول شرف می دهم. چرا پینگ نمی کنید استاد؟

    به امید غیاثی: ممنون از لطفت . اگر لازم شاد بی زحمت نمی گذارمت

    به آذین :عجب سوتی بود ! بی خیال:)

    به عیسی .ب: بهش می گویم حتماً

    به شازده : دست رو دلم نگذار..

    به گیوتین و یک نفر مست و فرهاد یلدا و باقی رفقا : ممنون. به راه اندازی گنجه بسیار امیدوارم کردید.

این چیست؟

شما در حال خواندن دو نکته و خرده ای : با بولدوزر وارد شوید! در خواب بزرگ هستید.

فرا

